Božićna akcija darivanja djece u bolnicama tradicionalni je humanitarni projekt Studentske sekcije za pedijatriju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Projekt ove godine ulazi u svoje drugo desetljeće s proširenom inačicom pod nazivom „Božić za 5“. Uz tradicionalno prikupljanje poklona, ove godine akcija obuhvaća pet različitih projekata s ciljem pružanja božićne radosti malim pacijentima koji blagdane provode u bolnici.
Projekt je započet u akademskoj godini 2012./2013. s ciljem pružanja božićne radosti djeci hospitaliziranoj tijekom blagdana. Svake godine, tijekom Adventa, Sekcija organizira prikupljanje donacije igračaka, igara, knjiga i drugih darova za pedijatrijske pacijente, uz razne aktivnosti radi prikupljanja novčanih sredstava. Tijekom godina, projekt je proširio svoj opseg, uz sudjelovanje različitih organizacija, uključujući studente medicinskih, inženjerskih i drugih fakulteta, kao i mnogih zagrebačkih škola i tvrtki. Prošle akademske godine (2022./23.) proslavili smo 10. godišnjicu Akcije, u kojoj je sudjelovalo više od 30 aktivnih članova Studentske sekcije za pedijatriju, preko 50 školaraca, preko 200 studenata i više od 20 hrvatskih tvrtki. Kampanja je prikupila gotovo 10 tisuća kuna i podijelila 550 darova na svim zagrebačkim pedijatrijskim odjelima. Uz usrećivanje djece, cilj projekta je i promicati svijest o potrebama pedijatrijskih pacijenata i važnosti društvene, humane komponente liječničkog poziva. Vjerujemo da je Božićna akcija ohrabrujući primjer uspješne humanitarne inicijative koja pokazuje kako se “sve može kad se male ruke slože” te se nadamo da će ostati zapamćena kao podsjetnik kako jednostavan čin dobrote može napraviti veliku razliku u životima djece koja se suočavaju s teškim okolnostima.
Ovogodišnje proširenje projekta nastalo je iz želje da Akciju proširimo van granica grada Zagreba i tako usrećimo što veći broj malenih pacijenata. Pod parolom „Knjiga za sve“ prikupljali smo donacije knjiga od nakladnika i građana na Interliberu kako bismo uspostavili i opremili „male knjižnice“ unutar bolnica te kroz knjige omogućili djeci da barem psihički pobjegnu iz okvira bolničkih soba. „Zabava za sve“ svake godine obuhvaća mnoštvo pub kvizova humanitarnog karaktera kako bi na drukčiji nači angažirali građane i prikupili novčana sredstva za poklone, a ove godine je u suradnji s udrugom Rotaract Zagreb organiziran i humanitarni bela turnir kako bismo zajedničkim snagama skupili sredstva za kupnju PlayStation konzole za dječji odjel KBC-a Zagreb. „Umjetnost za sve“ je sada već tradicionalan dio Akcije, u kojem tijekom Adventa u suradnji s udrugom Hipokart održavamo kreativne radionice izrade božićnih čestitki i , dok „Glazba za sve“ uključuje humanitarne koncerte uz pomoć mladih glazbenika. Najveći i najbitniji dio projekta – „Pokloni za sve“ osim tradicionalnih lokacija u Studentskim domovima, ove godine obuhvaća i preko 40 zagrebačkih osnovnih i srednjih škola, vrtića i fakulteta. Osim „malih“ darivatelja, u Akciju se uključilo nekoliko velikih hrvatskih tvrtki, kao što je kompanija Rimac Automobili. Donacije igračaka, potrepština i slatkiša pažljivo pakiraju i raznose studenti volonteri (Vilenjaci) mladim pacijentima u bolnicama neposredno prije Božića.
„Božić za 5“ u sklopu Božićne akcije darivanja djece u bolnicama
Izdvajamo 15 hidratantnih krema za zrelu kožu koje smanjuju bore, tamne mrlje i oštećenja
VIDEO Selak Raspudić objašnjavala zašto želi postati predsjednica, a onda se pojavio ovaj muškarac i postao viralni hit
Iako je njezin govor privukao pažnju, razlog za brzu popularnost videa koji je nastao tijekom konferencije za novinare nije bila njezina izjava, već scena koja se odvijala u pozadini.
Obavljena analiza najpopularnije čokolade na svijetu, rezultati su šokantni!
Čokolada iz Ujedinjenih Arapskih Emirata je, kako proizlazi iz analize, do te mjere onečišćena tijekom proizvodnog procesa da je neprikladna za ljudsku prehranu.
Gradnja, održivi projekti i javno odlučivanje pokretači su gospodarstva: kakva je budućnost u Hrvatskoj?
Program “Pokreni nešto svoje” dao je vjetar u leđa tvrtkama Studio Modulit, Open Mosaic i Zelena Burza, a ovo su njihove uspješne poslovne priče.
Parfem ili toaletna voda? Istražili smo što ima intenzivniji miris i traje dulje!