Dok Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nije unaprijedilo sustav obračuna naknada, opomene pred ovrhu nisu stizale sad već pokojnom Dinku Staničiću iz Baške Vode.
Barku je prodao prije trinaest godina, ali kuverte s logom ministarstva od 2015. poštar uručuje njegovoj unuci Lei. Unutra budu po dvije uplatnice – naknada za sigurnost plovidbe i naknada za upotrebu pomorskog dobra. A ni pomorca, ni barke, ni veza.
Lea ih sprema po godinama i datumima jer tako joj je savjetovao, kaže, onaj tko je prije tri godine podigao slušalicu telefona za upite građana, naznačenog na poleđini prve pristigle uplatnice, piše Zadarski.hr.
– Djed je brodicu prodao 2005. godine, umro prije četiri, a račune imam za 2015., 2016. i 2017. godinu. Za 2014. godinu nemam, ne znam je li dolazilo jer nismo živjeli na ovoj adresi. Rekli su nam da možda brodica ili vez nisu odjavljeni s njegova imena u sustavu, i da pošaljemo izvod iz matice umrlih, smrtni list ili kopiju ostavinske i da račune ignoriramo. To je bilo prije tri godine. Poslušali smo ih. I sad su nam poslali opomenu pred ovrhu. Opet na njegovo ime, kazala je Lea.
Iz Ministarstva kažu da su s ciljem ažuriranja podataka u elektroničkim upisnicima poduzeli niz mjera. Izdvajaju da je prije dvije godine objavljen javni poziv kojim se vlasnike plovila poziva da dostave OIB i prijave promjene prebivališta.
– Ove mjere polučile su određene rezultate, međutim još uvijek postoji značajan broj plovila s neažurnim podacima, pa bismo i sada željeli iskoristiti priliku za podsjećanje vlasnika koji to nisu učinili, da dostave svoj OIB lučkim kapetanijama i ispostavama – pozivaju iz Ministarstva. Lea je, kaže, još prije tri godine poslala dokumente koje su tražili.
Pogledajte i početak ovrhe na Smokvicom:
dok kupac plovila ne upise plovilo u maticnu luku bez obzira sto je napravljen kupoprodajni ugovor drzava tereti bivseg vlasnika za u biti porez na plovilo, Znaci drzava se maksimalno zastitila adok je napravila zakonom kaos i neiskladjenost a moglo je jednostavno kupoprodajni ugovor dati raditi u kapetaniji i odmah upsati novog vlasnika za terecenje poreza