Tribina “Brodogradnja - pojas za spašavanje hrvatskog gospodarstva”, održana danas Rijeci, okupila je sindikaliste 3. maja, Kraljevice, Brodosplita, predstavnike radnika 3. maja, SIK-a, a pridružili su im se i nezavisni ekonomski stručnjak Slavko Kulić, aktivist Civilnog društva Milan Medić, riječki gradonačelnik Vojko Obersnel i župan primorsko-goranski Zlatko Komadina.
Samo dan ranije gradonačelnik Obersnel najavio je da će u četvrtak od Gradskog vijeća Rijeke zatražiti suglasnost za izdavanje jamstava 3. maju upravo u vrijeme zasjedanja Vlade, kada bi trebalo biti odlučeno hoće li odobriti jamstva riječkom brodogradilištu za gradnju prva dva asfalt-tankera za švedskog naručitelja vrijedna 24 milijuna dolara. Toliko, naime, Šveđani plaćaju 3. maju do isporuke brodova, no u istom iznosu traže kontrajamstvo. Ukoliko Vladina odluka bude negativna, gradonačelnik Obersnel će, uz suglasnost Gradskog vijeća, krenuti u pregovore s bankama oko osiguravanja jamstva.
Na tribini je naglasio kako će podržati svaku inicijativu za nastavak prozivodnje u brodogradilištima i rješavanje pitanja vlasništva nad njima. Župan Komadina drži da opstanak nije moguć ako se bude radilo kao dosad, bez spremnosti na promjene. Definitivno će doći do smanjenja broja zaposlenih, ali za to treba biti spreman i imati plan rekonstrukcije, kazao je župan Komadina.
HDZ-ov gradski vijećnik Hrvoje Burić kazao je kako je ovo ozbiljno pitanje koje traži politički konsenzus i rješavanje zajedničkim snagama. Ekonomist Kulić drži da još uvijek svoje probleme možemo rješavati vlastitim snagama, pod uvjetom da imamo kapacitete upravljanja društvom jer, kako ističe, Hrvatska ima 300 milijardi kuna svoga novca od prodaje udjela u stranim bankama, od čega je 160 milijardi kuna depozita.
Pavle Matošić iz Nezavinskog sindikata Brodosplita upozorio je kako je vrijeme da se konačno skine stigma o brodogradnji kao "usisivaču" hrvatskog proračuna, dok je Nada Jelinić-Starčević, predsjednica Radničkog vijeća 3. maja, kazala kako je ministar Popijač posljednja osoba koja bi trebala reći što će učiniti s hrvatskom brodogradnjom nakon slučaja s A-Tecom, jedinim potencijalnim kupcem 3. maja koji je u stečaju.
Na tribini je zaključeno da je brodogradnja prva strateška industrija RH koju treba sačuvati zbog svih pozitivnih efekata koje ima na gospodarstvo zemlje, zbog čega je nužno provesti ekonomsku demokratizaciju. Brodograditelji nude svoj model prema kojem bi radnici u dogovoru s državom, kao većinskim vlasnikom, uspjeli brodogradnju kao prepoznatljiv brand u svijetu izvesti na pravi put.