Iako Hrvatska turistička zajednica zamalo već godinu dana ne angažira u promociji violončelisticu Anu Rucner, novinarska radoznalost opet podgrijava tu priču. Kao najsporniji se pritom ističe ‘'detalj'’ da je ta suradnja HTZ stajala više od pet milijuna kuna. Bivši direktor Glavnog ureda HTZ-a Niko Bulić odgovara da je 5.3 milijuna kuna za nastupe Ane Rucner ‘'zlonamjerno iskrivljavanje činjenica i da je riječ o troškovima nastalima za produkciju promidžbenih videospotova i filmova koji su vlasništvo HTZ-a i distribuirani su po cijelome svijetu'’. Bulić također dodaje kako film Oda radosti nije snimljen za Anu Rucner, nego je glazbenica odsvirala Beethovenovu europsku himnu za film i videospot HTZ-a koji su bili dio kampanje ‘'Hrvatska – nova turistička zvijezda EU'’. Bivši šef Glavnog ureda tvrdi i da su nastupi Ane Rucner bili cijenom znatno povoljniji od drugih renomiranih izvođača pa i zbog troškova puta pratećih glazbenika ili članova klapa. ‘'Nisu slučajno i njemački TUI i Thomas Cook, kao i Egipat na prošlom ITB-u angažirali Anu Rucner za njihove promidžbene aktivnosti. Hrvatska je bila ogledni primjer uspješne promocije'’, napisao je u priopćenju Niko Bulić, koji dodaje i da bi, kad bi mogao vratiti vrijeme, opet učinio isto. ‘'Videospot Oda radosti prikazivao se u EU Parlamentu u Bruxellesu prilikom potpisivanja sporazuma o pristupanju Hrvatske EU, 9. Prosinca 2011., nebrojeno puta koristile su ga sve državne institucije, od Vlade, predsjednika RH, veleposlanstava i ministarstava. Čak je i gospodin Paul Vandoren angažirao Anu Rucner na proslavi Dana Europe ove godine u Zagrebu. Žalim samo što videospot Oda radosti nije korišten u promidžbi tijekom ovogodišnjih prvih šest mjeseci do ulaska u EU jer je upravo za to bio pripremljen. Nažalost, to ne smijem komentirati. Recite mi koja je zemlja za jedan spot dobila 12 međunarodnih nagrada. Na to sam ponosan. Ponovo bih to napravio jer sam od početka u to vjerovao i danas još više vjerujem'’, Bulićevo je objašnjenje.
Na 20 osvojenih nagrada u svijetu, u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom i Turističkom zajednicom Zagreba, ponosna je i Ana Rucner, s kojom smo razgovarali nakon berlinske burze u ožujku, na kojoj je promovirala – Egipat. Postbulićevska turistička garnitura ocijenila je već nekoliko mjeseci prije toga da je maksimum promidžbenog koncepta, koji je uključivao Anu Rucner, dosegnut i da bi sve nadalje bilo – ponavljanje. Spotovi s Anom Rucner i dalje se, naravno, koriste, a nije isključeno, glasio je odgovor iz Glavnog ureda, da će njene usluge opet zatrebati nekom prigodom. Sama Ana Rucner, po povratku iz Berlina, kazala nam je kako joj je najviše žao što je suradnja okončana praktički bez pravog objašnjenja.
Što o svemu misli ministar turizma Darko Lorencin, koji je dolaskom na tu funkciju zatekao gotovu priču? To nije tema, kako se pokazalo na otvorenju zagrebačkog Golf&Country Cluba, u koju se želi miješati.
– Sve upite na tu temu valja uputiti na Glavni ured HTZ-a. Direktorica Meri Matešić ima moje apsolutno povjerenje i podršku – preusmjerio je novinarska pitanja Lorencin.
Priznao je, međutim, da mu se svota od 5.3 milijuna kuna čini malo visokom, ali, kaže, iza svih odluka stajala su nadležna tijela HTZ-a.