SVE ZA GLAS Projekt besplatnih vožnji izazvao burne reakcije taksista

Busom noću besplatno zbog izbora ili potrebe?

23.04.2009.
u 16:32
Pogledaj originalni članak

U petak u ponoć kreće prva noćna linija Autotroleja - riječkoga javnog prijevoznika - koji će prometovati na tri nove linije i tako spajati gradsko središte s Kantridom, Zametom i Srdočima te na istok s Vežicom i Trsatom te Škurinjem i Drenovom. Jeli riječ o mamcu za glasove najmlađih birača ili odista o skrbi za noćni život mladih Riječana?

Uz vozača - zaštitari
Autotrolej će voziti, u sklopu pilot-projekta, samo vikendom, točnije dva dana u tjednu - petak i subotu. Pilot-projekt koji Autotrolej pokreće, a koji bi, prema najavama iz gradske tvrtke, trebao trajati do rujna, namijenjen je prije svega mladima koji su i najčešći korisnici noćnih linija na povratku kućama nakon noćnih izlazaka.

Vožnje noćnim linijama, koje voze sve do prvih jutarnjih sati, besplatne su sve do posljednje subote u kolovozu, pred početak školske godine - objašnjava Mladen Radojković iz Poslova prometa Autotroleja Mladen Radojković. Nove linije kretat će iz centra - sa Slavice - u intervalima 30 ili 45 minuta te odraditi 44 vožnje po jednoj noći.

No, kako će u Autotroleju riješiti problem agresivnih putnika?

Taksistima rupa u džepu
Prisjetimo se da su u novije vrijeme zabilježena čak tri ozbiljna napada na vozače autobusa koji odgovoraju za živote svih putnika, ali i za prilično skupa vozila. - Reakcije korisnika i njihovo ponašanje te sigurnost vozača odlučit će o tome hoće se i nakon kolovoza nastaviti projekt besplatnog prijevoza noću. Kako bismo izbjegli rizik i jamčili sigurnost i putnika i vozača, angažirali smo i zaštitarsku službu.

Tako će u svakom autobusu uz vozača biti i zaštitari - kaže Radojković. Za pilot-projekta Autotroleja vožnje će biti besplatne. To, unatoč tome što su kontrolori rijetkost na noćnim linijama, a vozačima nije ni nakraj pameti pripitoj mladeži zavirivati u džepove u potrazi za pokazom, posebno ljuti riječke taksiste kojima su upravo vikendi i noćne vožnje donosili kakvu-takvu zaradu.

- U jednoj vožnji znali bismo povesti po njih troje, a kada bismo dijelili trošak od pedesetak kuna, nije bilo tako strašno. Bilo je i situacija u kojima nam ne bi htjeli platiti vožnju, bježali i slično, no što s njima tada. Klinci su to, malo pod gasom, pa nek’ su barem do kuće stigli - kaže jedan od riječkih taksista. Predsjednik sekcije taksista pri udruženju obrtnika Marijan Perica kaže kako će besplatne linije pokriti 80 posto grada i kako je to izravni udar na džep taksista. - I dosad nije bilo baš nešto posla, a uvođenjem besplatnih linija bit će još teže. Zbog toga ćemo uputiti dopis gradskoj upravi, a tražit ćemo i sastanak da vidimo što i kako dalje - kaže Perica.

Pogledajte na vecernji.hr