Liberalizacija autotaksi prijevoza, olakšavanje dobivanje licence te ukidanje obveza polaganja ispita o poznavanju područja na kojem se prijevoz obavlja, samo su neke od promjena koje se uvode Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu o kojemu danas raspravljaju saborski zastupnici.
Resorni ministar Oleg Butković zastupnicima je objasnio kako se kroz ovu mini reformu taksi prijevoza uvode jednaka pravila za sve.
- Nikome se ne pogoduje. Nitko nije povlašten u odnosu na drugoga. Jedini tko je povlašten i tko bi trebao imati benefite od ovog zakona su naši građani koji bi trebali plaćati jeftiniji taksi prijevoz – rekao je Butković te tako odbacio prozivke da se zakonom zapravo pogoduje Uberu. U Vladi žele taksi učiniti jeftinijim i dostupnijim građanima, pojasnio je te dodao kako gužvi se ne treba bojati.
SDP-ov Gordan Maras od ministra je zatražio, kako je rekao, plastično objašnjenje.
- Je li zakon definirao da Uber može poslovati, odnosno ako više neće biti ograničenja za jedinice lokalne samouprave, znači da više gradovi neće imati neku bitnu ulogu u određivanju broja taksija, odnosno ljudi koji se bave tim poslom u gradovima, pa me zanima da li postoji mogućnost da se možda izbaci trošak koncesijske naknade ili smanji iznos koncesijske naknade s obzirom na povećanje broja ljudi koji će ući sada u ovaj biznis – zanimalo je Marasa.
Butković mu je odgovorio kako gradovi i općine više neće moći određivati na svom području određeni broj.
- To će sad raditi tako da će izdati onoliko dozvola koliko će biti zahtjeva. To je jedno. Drugo, svi rade pod istim uvjetima, nitko nije posebna vrsta prijevoza i svatko tko zadovolji pravilima i propisanim uvjetima koji su u ovom zakonu, moći će obavljati auto taksi prijevoz – pojasnio je Butković.
Mostov Nikola Grmoja osvrnuo se na članak koji kaže da čelnici lokalnih jedinica više neće moći ograničavati broj dozvola za taksiste, pa je pitao postoji li mogućnost da će to uzrokovati gužve po gradovima, pogotovo za vrijeme turističke sezone.
- Gužve, ne treba se bojati gužvi, gužvi će biti i bilo ih je. To gradonačelnici mogu riješiti i kroz prometna rješenja i kroz čitav niz prijedloga unutar svoga grada odnosno svoje lokalne jedinice ili općine koje vode da te gužve smanje.Ne možemo mi reći nećemo ići u liberalizaciju, nećemo napraviti dostupniji i jeftiniji taksi zato što će biti gužva u jednom gradu. Treba učiniti sve da ih ne bude – uzvratio je Butković.
kako nitko nije povlašten ako će taksisti nastaviti voziti s autima koji imaju i 15 godina, a Uber će imati granicu na 7 godina