Građanima ceh tuđih grešaka

Čakovčani će dvije godine plaćati gubitke Stanorada

Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
16.09.2016., Cakovec - Jedna od zgrada kojom upravlja GP Stanorad. Photo: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
Foto: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL
23.05.2013., Cakovec - Ravnatelji srednjih skola odrzali konferenciju o uvodjenju novih kurikuluma u skole. Drazen Blazeka, ravnatelj TIOS-a. Photo: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL
Foto: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL
16.09.2016., Cakovec - Sjediste gradskog poduzeca Stanorad. Photo: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL
19.09.2016.
u 06:50
Dio vijećnika smatra da je bolje rješenje tvrtku poslati u stečaj ili prodati za nula kuna zainteresiranim poduzetnicima
Pogledaj originalni članak

Građani će morati sanirati nagomilane dugove koje je ostavila bivša uprava poduzeća Stanorad u vlasništvu Grada Čakovca. Protiv bivšeg direktora Andreja Gregorca, šogora bivšeg gradonačelnika, pokojnog Branka Šalamona (SDP), vodi se kazneni postupak, kao i protiv same tvrtke, a gubici u poslovanju pokrit će se u iduće dvije godine iz gradskog proračuna, odlučilo je većinom glasova Gradsko vijeće.

Stanorad, koji upravlja većinom zgrada u Čakovcu, 2013. godine zabilježio je 2,4 milijuna kuna gubitka u poslovanju, a sad mu prijeti blokada računa jer Poreznoj upravi hitno mora platiti 707.157 kuna.

Plan sanacije

Grad je predložio plan sanacije prema kojem će se u proračunima za 2017. i 2018. godinu osigurati 443.160 i 371.160 kuna, a tvrtka bi taj novac s vremenom nekako vratila Gradu.

Neprihvatljivo je da građani tvrtki plaćaju za njezine dubioze

Dražen Blažela, vijećnik HDLS-a

– Stanorad je tvrtka od interesa za Grad Čakovec, sadašnja uprava posluje pozitivno, no dolje je vuku naslijeđeni dugovi. Tvrtka može opstati i, za nekoliko godina, neopterećena dugovima, ostvarivati dobit. Ako je zatvorimo, Porezna uprava ionako će naplatiti dug, a tko će ga onda vratiti? – kaže gradonačelnik Stjepan Kovač (SDP). 

Dio vijećnika smatra da je bolje rješenje tvrtku poslati u stečaj ili prodati za nula kuna zainteresiranim poduzetnicima koji bi pokrili dug i postavili je na zdrave temelje, a jedan od prijedloga bio je i da se gubitak sanira smanjivanjem plaća svih zaposlenih u Gradskoj upravi, gradskim tvrtkama i ustanovama. Direktor Stanorada Velimir Mađarić tvrdi da je pokrivanje dugova iz gradskog proračuna jedini mogući način da tvrtka sa 16 zaposlenih, među kojima je i šest čistačica, opstane, a blokada računa dovela bi do kaosa na tržištu.

Otkazi nemaju smisla

– Ako bismo išli na minimalne plaće zaposlenih, mogli bismo eventualno sami pokriti cijeli dug Poreznoj upravi, no kažnjavanje radnika minimalcem nema smisla. Vjerojatno imamo i previše zaposlenih, no danas nekome dati otkaz znači završiti na sudu. Otkaz i smanjivanje broja radnika košta i to si ne možemo priuštiti – kaže Mađarić.

Dug se postupno gomilao od 2002. godine, a kulminirao je 2013. Grad je promijenio upravu koja je počela sanirati tvrtku, no ostaje pitanje što je radio Nadzorni odbor i kako je bivši direktor mogao dovesti tvrtku do takvih dubioza. Nezavisni vijećnik dr. sc. Predrag Kočila predložio je da se svi djelatnici Gradske uprave i gradskih tvrtki odreknu dijela plaća u 12 mjeseci te da se tim novcem pokrije dug Stanorada. Vijećnik HSLS-a Dražen Blažeka ističe da su vijećnici godinama upozoravali na probleme u Stanoradu i dovodili u sumnju financijska izvješća.

– Iskorak je napravljen kad se sadašnji gradonačelnik potrudio da se ta priča otvori. No, neprihvatljivo je da građani tvrtki plaćaju njezine dubioze. To nije ustanova, to je tvrtka – ističe Blažeka.

>> Na deseti kat morali pješke jer Stanoing Elektri nije platio račun

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DO
doktorica
14:15 19.09.2016.

problem je što pravna država ne poduzima ništa

DU
Deleted user
08:17 19.09.2016.

Ne može biti odgovoran samo bivši direktor Stanorada. Grad je vlasnik koji je manje više sve znao što se događa u toj firmi. Ako nije znao, trebao je slušati ulicu koja je to i otkrila.

SD
sdpesticid
08:42 19.09.2016.

hrvatska zbilja. postojala je i u to doba gradska uprava te očito funkcionirala. kako je funkcionirala tako snose i odgovornost, svi koji su nadležni po ovom pitanju a ne samo jedna osoba.