Iza nas su izbori za predsjednika RH. O kampanji i svojoj ulozi u njoj uz direktora kampanje Ive Josipovića govore čelnici stožera Milana Bandića, Andrije Hebranga, Vesne Pusić i Dragana Primorca.
Digresija o crvenoj Hrvatskoj nespretnost izvan konteksta
Izjava da će se mapa Hrvatske zacrvenjeti u Rijeci bila je nespretnost i izvučena je iz konteksta. Ali smo protukandidatu dali streljivo za negativnu kampanju. Tu rečenicu bi bilo svakako pametno preskočiti - iskreno i bez ustezanja analizira Mirando Mrsić. Tu je rečenicu trebalo izbjeći ne zato što je Josipović dobio manje glasova nego što plašenje crvenim vragovima nije upalilo. Tako bismo uštedjeli negativnu kampanju jer ako nema te rečenice, nema negativne kampanje - zaključuje. Nama su govorili da mora biti žešći, ali Ivo koji lupa šakom o stol nije Ivo Josipović. Predsjednik je miran, moralan i ono što zamisli će i ostvariti. Kad dođe na Pantovčak, neće biti šoka. On će okupljati i biti moralna vertikala, a kao pravnik on će koristiti ustavne ovlasti do zadnjeg zareza. I u tome će se vidjeti njegova snaga - kaže Mrsić.
Nakon prvoga kruga protiv nas su se udružile i državne institucije
Svi govore o troškovima kampanje, a nijedan formular DIP-a to ne traži. Zakon o financiranju troškova kampanje takav je da bi ga studenti prve godine bolje napisali - kaže Duško Ljuština. Tamo zapravo ne piše ništa. Je li moguće, koliko znam iz iskustva nije, da neki kandidat može naručiti spotove, a da HRT napiše da je to bila reklama za jogurt ili nešto slično. Zna se točno koji spot i koliko puta se vrtio na svim televizijama i tu je priča čista k'o suza. Kada je završio prvi krug, neke državne institucije uključile su se izravno u izborni postupak što je tužno i govori ponovno o našim institucijama. Bandić je pored 12 kandidata ušao u drugi krug sa 300 tisuća glasova i izišao sa 900 tisuća glasova. A opet neki kažu da, a neki kažu ne- i stalno imamo naše i vaše, ne bez ironije ističe Ljuština.
Novac smo potrošili na početku, u završnici više nismo imali ništa
Primorac nije imao mnogo novca i dva tjedna prije kraja kampanje ostali smo bez novca jer smo sve uložili na početku pokušavajući nadoknaditi što kasnimo s ulaskom u kampanju. Koncentrirali smo se na televizijsku kampanju jer je dva tjedna prekasno ušao u u kampanju - kaže Nikica Gabrić. Ideja o mogućoj stranci potekla od ideje koju je Večernji list dajući mi mogućnost SOS-a za Hrvatsku da napišem da bi trebalo napraviti nestranačku organizaciju "život i razvoj". Političko dvostranačje nije spremno raspraviti bitne teme društva. U politici se događa da organizirana manjina pobijedi neorganiziranu većinu. U Hrvatskoj su u kratko vrijeme nestala tri parasustava - Sanaderov koji se urušio, Mesićev koji odlazi u mirovinu i Bandićev koji je izgubio izbore - ali nastat će novi koji bi trebali biti pošteniji i inovativniji.
Promijenili smo sliku o Hebrangu kao krutom i bahatom političaru
Najveća vrijednost kampanje našeg kandidata jest to što je Hebrang bio ono što jest. Posljednja dva i pol tjedna kampanje to je dovelo do ovakva preokreta i rezultata jer se slika o Andriji Hebrangu kao krutom i bahatom političaru koji stalno rogobori promijenila iz temelja. Predstavio se onakvim kakav jest - duhovit, pametan, elegantan, mudar i simpatičan ali i naočit. Jedini donator u ovoj utrci bila je stranka HDZ, a medijski plan smo ostvarili. Zadovoljni smo kampanjom i sadržajem. Ovo je meni 12. kampanja, a i svi moji suradnici iskusni su ljudi u kampanjama, a i ljudi na terenu su profesionalci. No na žalost na neke diverzije u vlastitim redovima nismo mogli utjecati i glasovi desnih birača podijelili su se između Hebranga, Primorca i Vidoševića te Tuđmana i Jurčevića - zaključuje Maček.
Da smo imali još pola milijuna kuna, borili bismo se za pobjedu
Ideje Vesne Pusić su stranačke ideje i stranačka politika i one su shvaćene kao vrijednost. Možda rezultat djeluje malo elitistički, ali bez obzira na to dobilo je pravo građanstva i isplati se za te ideje boriti i dalje - kaže Boris Blažeković. Podmirili smo sve račune, ali da smo imali 500 tisuća kuna za dodatne reklame na televizijama, sigurno bismo ušli u drugi krug. Nismo imali nijedan oglas u tiskanim medijima i samo su dva spota bila odlična: spot s cipelicama, narančasta boja koja je kao simbol podigla cijelu priču i šalovi kao prepoznatljivi simbol glavni su elementi te kampanje. Osobno sam bio strašno razočaran što nismo ušli u drugi krug, ali koristili smo stranačke potencijale i agenciju Hauska i partner koji su nam tu, u jednom dijelu kampanje, dosta pomogli i oni su, usuđujem se kazati, vrlo pozitivno utjecali na kampanju.
Hrvatska desnica pogrješila je i nasjela na ljevičarski spin kada je dopustila da u drugi krug uđe Milan Bandić,čovjek koji je do jučer bio član komunističke partije i koji ničim nije zaslužio dobit glasove desnice,sve što je uspio je da se desnicu stavlja u kontekst nekog primitivizma iako svi znamo da je hrvatska desnica oduvijek građanski pokret ukoliko uzmemo da je njen cilj samostalna hrvatska država nacija kao produkt francuske revolucije a perjanica te revolucije bila je upravo građanska klasa. Dok se za ove današnje urbane fašiste dobro zna da su 45 došli iz šume.