Nakon više od deset mjeseci otkako je objavljeno javno nadmetanje za radove na prometno-upravljačkom i signalno-sigurnosnom infrastrukturnom podsustavu projekta rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, u HŽ Infrastrukturi u petak su napokon otvorene ponude za taj posao procijenjene vrijednosti 266,4 milijuna kuna bez PDV-a.
Toliko puno vremena od objave nadmetanja do otvaranja ponuda je prošlo jer je u međuvremenu bilo uloženo sedam žalbi na natječajnu dokumentaciju i njezine izmjene. A pristiglo je na kraju pet ponuda.
Zajednica ponuditelja hrvatske tvrtke Končar-Inženjering za energetiku i transposrt te talijanske kompanije Alstom Ferroviara ponudila je da će taj posao obaviti za 289,5 milijuna kuna, a konzorcij slovenske Iskre i španjolskog Caf Signalinga za 366,9 milijuna kuna. Ponuda konzorcija austrijskog Siemensa i hrvatskog Elektrokema “teška” je 321,9 milijuna kuna. Češka tvrtka AŽD Praha ponudila je 263,6 milijuna kuna, a hrvatsko-ukrajinska zajednica ponuditelja koju čine ALTPRO i SRPA Impulse 316,1 milijun kuna. Česi su tako dali najjeftiniju ponudu i jedinu u okviru procijenjene vrijednosti radova.
Prije dva mjeseca su pak otvorene ponude na javnom nadmetanju za radove na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu projekta rekonstrukcije postojećeg i gradnje drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac. A na taj natječaj, procijenjene vrijednosti radova 2,04 milijarde kuna plus PDV, stiglo je čak 15 ponuda. I taj natječaj, koji je objavljen još u rujnu prošle godine, obilježile su brojne žalbe.
A otvaranje ponuda za te radove na pruzi od Karlovca do Hrvatskog Leskovca obilježila je ponuda kineskog konzorcija koji predvodi China Railway Eryuan Engineering, a koji se nudi da će građevinske i elektroenergetske radove na toj dionici pruge obaviti za 1,28 milijardi kuna, dakle za gotovo 800 milijuna kuna manje od procijenjene vrijednosti radova. Na ovom nadmetanju je bilo rekordnih devet žalbi na natječajnu dokumentaciju i njezine izmjene. Tako je ukupno za ova dva natječaja bilo čak 16 žalbi.
VIDEO: Veliko otvaranje od 1. srpnja: Za osobe s COVID potvrdama ukida se niz ograničenja, na terasama se smiju posluživati samo oni koji sjede
A hrvatski željezničari leže u hladovini i čekaju milijarde iz proračuna,koliko zaposlenih ""neproizvodnih radnika"",raznoraznih šefova i voditelja s menadžerskim plaćama,koja je to katastrofa,kako uopće ova država funkcionira i postoji ???