HRVATSKA - SLOVENIJA

Ceste prema Hrvatskoj - taoci politike

10.12.2001.
u 00:00
Pogledaj originalni članak

Gradnja triju glavnih slovenskih autocesta prema Hrvatskoj, kojima se naša zemlja treba bolje povezati sa zemljama EU, iznova se odgađa. Obveza da će slovenski parlament do konca ove godine prihvatiti rebalans nacionalnog programa cestogradnje i u njega uključiti autocestu Maribor - Gruškovje - Macelj (slovenski dio Pyhrnske autoceste Nuernberg - Graz - Maribor - Zagreb) te autocestu od hrvatsko-slovenske granice kod Rupe prema unutrašnjosti (slovenski dio Osimske autoceste Rijeka - Trst) ostala je na razini obećanja jer rebalansa još nema ni na dnevnom redu Drnovšekove vlade. Neupitna je odluka o gradnji osamdesetak kilometara autoceste Ljubljana - Obrežje/Bregana - Zagreb, ali ni za nju nema potvrđene trase niti se znaju izvori financiranja.

- Poznato je da je gradnja Pyhrnske autoceste stornirana zbog mlakih odnosa s Hrvatima, a bilo bi dobro kada bi Maribor dobio instituciju za koncesije - slovenskoj javnosti objašnjava podtajnik za ceste u slovenskom ministarstvu prometa Angel Polajnko dodavši da je mariborski gradonačelnik Boris Sovič ovo ljeto radi toga posjetio Zagreb, a kada bi imao imalo legitimnosti, trebao bi otići i u Bavarsku.

Polajnko drži da je program cestogradnje dosta jasan, ali dvojbe ostaju oko dva ili tri smjera prema Hrvatskoj. U pitanju su važne odluke koje trebaju razjasniti, a odnose se na to treba li graditi autocestu Rijeka - Trst, ili Pyhrnsku autocestu već sada sagraditi do Gruškovja/Macelja, ili graditi cestu Kopar - Dragonja/Kaštel, objašnjava Polajnko i dodaje kako je uvjeren, premda rebalansa slovenske cestogradnje nema ni na vidiku, da i kada bude napravljen neće biti naklonjen sjeveroistočnom dijelu Slovenije (kroz koji prolazi Pyhrnska autocesta).

Obećanje da će Slovenija gradnjom autocesta prema Hrvatskoj našoj zemlji omogućiti lakši pristup području EU još je u svibnju ove godine hrvatskom kolegi Alojzu Tušeku dao slovenski ministar prometa Jakob Presečnik najavom izrade rebalansa cestogradnje do kraja ove godine. Za Pyhrnsku je autocestu zainteresirana i Bavarska čije gospodarstvo ne skriva spremnost ulaganja svoga kapitala ali Drnovšekova vlada treba pokazati jasnu namjeru o gradnji te ceste i omogućiti davanje koncesija za cestogradnju.

LJUBLJANA Vlado Zagorac

Pogledajte na vecernji.hr