Izgubili posao

Cisterne im jeftinije od prijevoza rijekom

Foto: Nikola Čutuk/PIXSELL
Cisterne im jeftinije od prijevoza rijekom
02.12.2010.
u 15:12
Sisačka je tvrtka Savom godišnje transportirala 120.000 tona nafte, a prekid suradnje znači joj 8 milijuna kuna manje prihode. U Ini kažu da je bila preskupa
Pogledaj originalni članak

Vijest da Ina raskida ugovor sa sisačkim Dunavskim Lloydom o prijevozu nafte Savom od Ruščice kod Slavonskog Broda pa do petrolejske luke u Crncu, odnosno do Rafinerije nafte u Sisku, mnoge je iznenadila. Sve prednosti ekonomičnijeg i sigurnijeg prijevoza nafte sa slavonskih naftonosnih polja rijekom, Ina koristi već 55 godina.

Angažirano 11 plovila

Dunavski Lloyd posebno je za te potrebe u našim brodogradilištima još 1954. godine izgradio i namjensku flotu. Samo na prijevozu nafte Savom danas je angažirano je 11 takvih plovila. To je nažalost zbog ratne devastacije plovnog puta i jedini transport Savom. Rijekama se u Hrvatskoj trenutačno prevozi tek jedan posto od ukupnog transporta roba, dok je u zemljama Europske unije taj prosjek čak 25 posto. Cilj je da se u nekoliko godina prosjek u Hrvatskoj podigne na 10 posto prevezenih roba.

Nažalost, zbog najavljenog prekida transporta nafte, postaje upitna i rekonstrukcija petrolejske luke na Savi u Crncu, koja je trebala početi sljedeće godine. U Ini tvrde da su razlozi takve odluke isključivo aktivnosti na smanjenju troškova i povećanju učinkovitosti. "Cilj nam je imati pouzdane dobavljače i partnere, koji će pružiti kvalitetu uz odgovarajuće uvjete vezane uz cijenu. U cilju daljnje suradnje Ina je bila u pregovorima s kompanijom za riječni prijevoz, no ona nije uspjela udovoljiti odgovarajućim uvjetima pa je ta činjenica utjecala na odluku o suradnji s kompanijom za cestovni prijevoz", piše u priopćenju Ine.

Ispod nismo mogli

– Naše cijene ovise o uvjetima plovidbe te troškovima utovara i istovara. Ponudili smo cijenu ispod koje nismo mogli ići i koja koja nam jamči poslovanje bez gubitaka. Prijevozom za Inu i MOL ostvarujemo godišnji prihod od osam milijuna kuna, od čega se 6,5 milijuna vraća Ini za kupnju goriva. Inače, za potrebe sisačke Rafinerije godišnje smo prevozili oko 120.000 tona nafte. Nažalost, prekid ugovora s Inom, o čemu službenu obavijest još nismo dobili, sigurno će se negativno odraziti na naše poslovanje – rekao je direktor Dunavskog Lloyda Velibor Gacik.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.