Katolička doktrina ni na koji način ne utvrđuje da život jedne žene može biti žrtvovan za spas fetusa koji nosi u sebi. Katolička crkva naznačuje da oba života treba zaštititi, ali u slučaju kada je ugrožen život majke, postupci koji “dovode u opasnost život djeteta etički su dopušteni” jer tu nije riječ o “namjernom” činu za izazivanje pobačaja nego o spašavanju života.
To je odgovor irskih biskupa u povodu smrti trudnice u irskoj bolnici. Slučaj koji je pogodio Irkinju indijskog podrijetla Savitu Halappanavar (31), koja je umrla 28. listopada u sveučilišnoj bolnici u Galwayu od sepse nakon što su liječnici odbili prekinuti trudnoću koja je bila u 17. tjednu, izazvao je velike polemike. U Irskoj je zakonom zabranjen pobačaj i sada se razvila rasprava o toj zabrani, tim više što su liječnici svoju neintervenciju opravdavali postojanjem toga zakona. Čekali su smrt fetusa da bi intervenirali, a onda je bilo kasno i za majku. Liječnici su svoje držanje opravdavali činjenicom da je Irska katolička zemlja.
U Dublinu su u nedjelju održani prosvjedi kojima se tražilo legaliziranje pobačaja u Irskoj. Irski biskupi u posebnom su priopćenju iznijeli da je pobačaj moguć ako je život trudnice u opasnosti.
“Katolička crkva nije nikada učila da životu djeteta u majčinu tijelu treba dati prednost u odnosu na majčin život. Životi majke i djeteta sveti su na jednak način”, priopćuje irska biskupska konferencija.
Prema agencijskim informacijama, oko 4000 Irkinja svake godine odlazi u Englesku na prekid trudnoće. Irski ustav zabranjuje pobačaj, ali od 1992. godine irski Vrhovni sud odredio je da se pobačaj može provesti ako je život majke ugrožen, ali ni jedna vlada do sada nije donijela zakon kojim bi se to moglo provesti. Bez provedbenog zakona liječnici u bolnicama ne žele preuzeti odgovornost za pobačaj.
Biskup u Killalu, mons. John Flemming u povodu žalosnog događaja napisao u listu Irish Times kako je jasno da “ako je život majke u opasnosti zbog bolesti ili drugih razloga, liječnici moraju pružiti ženi svu potrebnu liječničku njegu”. Katolička crkva, dakle, u tom slučaju prekid trudnoće ne smatra pobačajem nego liječenjem žene, kada pri liječenju majke fetus ne preživi.
Zakon simo ili tamo. Za moje pojmove su lijecnici uskratili pomoc i tako pocinili obojstvo. Gdje im je savjest?