Kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja gradi jedinu crnogorsku autocestu od Bara do Boljara, na granici sa Srbijom, započela je završne radove na mostu “Moračica”, jednom od najzahtjevnih objekata na toj prioritetnoj dionici cesti.
“Trenutno se izvode nulti segmenti rasponske konstrukcije, na visini iznad 100 metara”, rekao je novinarima glavni inženjer Duško Rondović. "To su segmenti koji se grade iznad svakog od pet stubova mosta. Ovo je vrlo kompleksan posao, tako da očekujemo da će izgradnja potrajati još mjesec ili dva", kazao je Rondović, dodajući da je na tim poslovima angažirano 100 radnika u dvije smjene.
Kineska kompanija CRBC, koja je preuzela i izgradnju Pelješkog mosta, na samom početku ove godine radila je na cijeloj dionici ove autoceste, ali s nešto slabijim intenzitetom zbog vjerskih i novogodišnjih praznika te nepovoljnih vremenskih uvjeta.
"Nepovoljne vremenske prilike, posebno jak vjetar, otežavaju posao, ali se radovi na Moračici realiziraju u skladu s planiranom dinamikom", rekao je Rondović.
Iz CRBC-a je ranije priopćeno da je to zahtjevniji dio posla u odnosu na izlivanje stopa pa je očekivani dnevni napredak sporiji, jer se sve radi na visinama iznad 100 metara. Prioritetna dionica će imati 20 mostova, a Moračica, duga 960 metara, je najduži most.
Gradnja prioritetne dionice od Podgorice do Kolašina, dugačke 41 kilometar, počela je 11. svibnja 2015., od kada kreće rok od četiri godine za završetak radova. Izgradnja autoputa koštat će državu 809 milijuna eura. Od kineske Eksim banke pozajmljena su 944 milijuna USD na 20 godina, s kamatom od dva posto, uz poček od šest godina.
Iako Kinezi izvode radove ovo je realna slika koja pokazuje Crnogorce kako samo stoje sa strane.