Štrajk u Croatia Airlinesu koji je najavljen za utorak mogao bi dovesti do kolapsa u zračnom prometu s obzirom na to da je srce turističke sezone.
Hrvatski nacionalni prijevoznik sudjeluje na hrvatskom tržištu zračnog prometa s udjelom od 30 posto, a prosječno dnevno ima 105 letova. Na vrhuncu turističke sezone zrakoplovi CA dnevno prevezu i 10.000 putnika. Za vrijeme štrajka pak mora se osigurati normalno odvijanje trećine letova.
Putnici im najvažniji
Direktor CA Krešimir Kučko jučer je procijenio da će od 300-tinjak pilota i stjuardesa te kompanije štrajkati njih 50 do 100 te je najavio da će unajmiti avione s posadom kako bi se osigurao neometani prijevoz putnika u udarnom tjednu i mjesecu turističke sezone. Kučko je kazao da su CA putnici najbitniji i da u kompaniji ne žele da ijednom od njih propadne godišnji odmor ili bilo koje drugo putovanje u našu zemlju jer se, kako je kazao, manji dio zaposlenika odlučio na štrajk.
Koliko će aviona s posadama unajmiti, nije rekao, uz objašnjenje da se još ne zna koliko će letačkog osoblja štrajkati. No procijenio je da će zbog toga kompanija imati višemilijunske štete po svakom danu štrajka. Podsjetio je da je za prošlog štrajka, 2013. godine kompanije uspjela 85 posto putnika prevesti po redu letenja, a ostatak uz kašnjenja. No Kučko je ipak upozorio da štrajk najavljen u sredini sezone može nepovratno ugroziti ugled CA i Hrvatske kao turističke destinacije.
– Ovaj štrajk može izazvati kolaps u zračnom prijevozu – upozorio je Kučko. Štrajkovi usred sezone nisu rijetkost u svijetu. British Airways se tako početkom srpnja suočio s dvotjednim štrajkom svog kabinskog osoblja. A da će štrajk najavljen za utorak u CA izazvati kaos, siguran je stručnjak za zrakoplovstvo Alen Šćuric. On kaže da je u ovo vrijeme jako teško nabaviti avione s posadom jer sad svi lete sa 110 posto svojih kapaciteta.
– Vrhunac je sezone i svi zrakoplovi su dosad iznajmljeni. Postoje tvrtke koje imaju avione spremne za najam kad nekome ispadne zrakoplov iz flote, ali taj najam je ekstremno skup – kaže Šćuric. On smatra da CA neće moći pomoći ni partneri iz Star Allinacea jer su i njihovi zrakoplovi puni pa neće moći preusmjeravati putnike na njihove letove.
Troškovi kompenzacije
Isto tako teško će putnike preusmjeravati i na autobusne linije jer su i one sad popunjene 100 posto. Šćuric objašnjava da je za prošlog štrajka 2013. koji je bio u svibnju, CA trebala unajmiti manje zrakoplova s posadom nego što će to biti slučaj sada kad su avioni puni. On ističe da će kompanija imati i velike troškove zbog kompenzacije putnicima za otkazane letove, a one iznose od 250 do 600 eura po putniku.
Iz članka se da zaključiti da je rukovodstvu CA jeftinije iznajmiti zrakoplove s osobljem nego pristati na pregovore i ispuniti uvjete barem većim dijelom?? Kako to?? Tko će zapravo platiti taj silni trošak?? Mi, porezni obveznici, kao uvijek, bojim se. U CA-u očito nešto ne štima jer se često događaju "prekidi" na relaciji uprava- zaposlenici