Akcija HGK

Culi: Kvalitetan proizvod uvijek ima put do kupca

Foto: HGK
Culi: Kvalitetan proizvod uvijek ima put do kupca
21.10.2015.
u 18:15
Kad bi se u košarici našlo samo 5% više domaćih proizvoda, već to bi uvelike utjecalo na povećanje proizvodnje i zaposlenosti
Pogledaj originalni članak

        Čak 250 hrvatskih tvrtki s više od 2000 proizvoda, među kojima su i Kraš, Podravka, Vindija, Dukat, Franck, Ledo, Konzum, Spar i Zvijezda, danas će na središnjem zagrebačkom trgu obilježiti 18. rođendan akcije HGK Kupujmo hrvatsko. Prema riječima Eme Culi, direktorice Sektora za trgovinu HGK, hrvatske tvrtke, obrti, OPG-i, udruge te zadruge ove se godine predstavljaju kroz pet cjelina – Središnju Hrvatsku, Slavoniju, Dalmaciju, Istru i Kvarner te Velike hrvatske proizvođače.

Treba nam akcija 365 dana

– Sigurno je da se uvijek može bolje – kaže ona. No može se reći da je akcija dizanja svijesti građana o važnosti proizvodnje i kupnje domaćih kvalitetnih proizvoda uspjela. Danas i svako dijete u našoj zemlji zna za Kupujmo hrvatsko, dodaje ona ističući kako bi ta akcija trebala trajati svih 365 dana u godini, postati stil života. Upravo su to nastojanja HGK, koji kontinuirano ulaže institucionalnu i financijsku podršku da se ovakvim i sličnim akcijama kod kuće i u inozemstvu promovira hrvatsko znanje i kvaliteta hrvatskih proizvoda u cilju jačanja konkurentnog gospodarstva.

– Prirodno je da osviještene zemlje domoljublje iskazuju upravo u odnosu na vlastiti proizvod. To ne znači diskriminaciju bilo kojeg stranog. Kada bi se u košarici svake naše obitelji našlo samo 5% više domaćih proizvoda, već bi to znatno utjecalo i na povećanje proizvodnje i zaposlenosti, a u konačnici i bolji standard naših građana. Potrebno je tako malo – uvjerena je Culi.

Recesija se trajno odrazila na promjene navika potrošača, posebice nakon 2008. Cijena kod kupnje danas ima primarnu ulogu, posebice prehrambenih proizvoda na koje hrvatski potrošači troše više od 30% svojih primanja. Ipak, prema rezultatima nezavisnih istraživanja, hrvatski je potrošač ostao lojalan domaćim proizvodima. Više od 90% potrošača podupire kupnju hrvatskih proizvoda, a više od 80% njih spremno je izdvojiti više novaca za hrvatski proizvod koji je jednake kvalitete kao strani proizvod, objašnjava Culi.

'Još konja za trku imamo’

S ulaskom RH na jedinstveno tržište EU od početka srpnja 2013. otvorilo se tržište s 550 mil. stanovnika, što nije zanemarivo. Konkurencija proizvođača na tržištu je ogromna, što iziskuje dodatne napore i spremnost proizvođača na nove izazove. S druge strane otvorenost granica pruža potrošačima veću dostupnost proizvoda s drugih tržišta. No Culi tvrdi da kvalitetan proizvod uvijek ima put do kupca. Samo ga treba pronaći.

Podaci o rastu izvoza u sedam mjeseci 2015. potvrđuju da hrvatske tvrtke znaju proizvesti i prodati kvalitetan proizvod na stranim tržištima. Međutim, ne možemo biti zadovoljni ukupnim brojkama, ističe Culi, uvjerena kako Hrvatska ima još konja za svjetske trke – pojedine prehrambene proizvode, vojnu opremu, IT, parketare, biotehnologiju..

.– Brendiranjem i kontinuiranom promocijom domaćih kvalitetnih proizvoda, uvažavajući činjenicu da je Hrvatska i turistička zemlja, predstavlja bitan preduvjet proboja domaćih proizvoda/usluga ne samo u regiji nego i u svijetu. Stoga je jedna od važnijih aktivnosti HGK usmjerena na organizaciju zajedničkih nastupa tvrtki na sajmovima i izložbama u zemlji i u inozemstvu – kazala je Culi.     

>> Akcija 'Kupujmo hrvatsko - Hrvatski proizvod za hrvatski turizam'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar ARENA
ARENA
18:48 21.10.2015.

Što je ovo? Naknadna pamet? Ako je odgovor potvrdan vratite mi sve uplaćene članarine i doprinose unatrag 20 godina.