Čakovečka Gimnazija prihvatila je novi pristup u psihologiji. Riječ je pozitivnoj psihologiji kojom se u Hrvatskoj bavi nekoliko stručnjaka, među kojima je i prof. dr. Majda Rijavec, koja je bila i gošća škole. Čakovečka je gimnazija među četiri škole u Hrvatskoj koje su započele s pokusnom primjenom te grane psihologije u radu s učenicima i nastavnicima.
Gostovala i M. Krizmanić
– Radili smo na tome da se poveća samopouzdanje učenika, samopoštovanje, međusobno prihvaćanje, snošljivost i tolerancija, pa su u školu pozivani najveći stručnjaci za ta područja. Uz dr. Rijavec bila je kod nas dr. Mirjana Krizmanić. Sve je to rezultiralo vrhunskim dostignućima na županijskim i državnim natjecanjima učenika te na nacionalnim ispitima i pokusnoj državnoj maturi.
Očekujemo i vrhunske rezultate na državnoj maturi, koja je počela 19. veljače – kaže Davorin Zorko, profesor psihologije u Gimnaziji i ETŠ-u. S učenicima su provodili na satima psihologije vježbe smanjenja pesimizma i povećanja optimizma i zahvalnosti. Osobi kojoj su za nešto zahvalni, pisali su pisma i čitali joj ga na nekom osamljenom mjestu.
– I za povećanje optimizma postoje vježbe, koje se mogu svesti na anuliranje negativnosti koje su nam se dogodile i svjesno povećavanje pozitivnih događaja. Što se više bavimo negativnim stvarima, mi ih nehotice sve više i više privlačimo, pa se zateknemo u situaciji da smo puni negativnosti. Trebali bismo skretati pozornost na pozitivno – objašnjava.
Više optimizma
U psihologiji se dosad polazilo sa stajališta kako sve čovjekove negativnosti treba smanjiti, ako se već ne mogu ukloniti. Novi pristup kaže kako treba uvesti malo svjetla da tame bude manje. To znači da ne analiziramo mrak, već se bavimo time da unesemo malo svjetla u život svake osobe – ističe Davorin Zorko i savjetuje da u svemu što nam se događa gledamo ono što je za nas korisno.
– Nema loše stvari same po sebi. Loše je ono čemu mi pridajemo takav predznak i interpretiramo nešto kao loše – kaže.