Kolumna

Da je ljevičar, 
Thompson bi odavno bio najbolji hrvatski roker

Foto: Tino Jurić/Pixsell
Da je ljevičar, 
Thompson bi odavno bio najbolji hrvatski roker
02.07.2014.
u 08:23
Za hrvatske netolerantne medijske i marksoidne političke elite ništa ne znači većinsko mišljenje ako se one s njime ne slažu
Pogledaj originalni članak

Da su Porin dodjeljivali ovdašnji glazbeni kritičari i muzička estrada, sigurno je da Marko Perković Thompson tu nagradu ne bi dobio. No, kako je glasovanje bilo dopušteno i tzv. običnom puku, Thompson je ipak dobio nagradu za pjesmu “Ljubav je tajna dvaju svjetova” koja je proglašena hitom godine. I te se večeri na Hrvatskoj televiziji moglo vidjeti postojanje dvije Hrvatske. Njihovo se postojanje inače može zamijetiti posvuda: od estrade do filozofije. Te dvije Hrvatske, često oprečne, žive zajedno jedna uz drugu, ali se ne podnose. Jedna od takvih nepodnošljivih realnosti je i sam Marko Perković Thompson. Njegovi ga osporavatelji i protivnici spominju s mrzovoljom ili prezirom, odnosno prešućuju čak i onda kada je to suprotno svakome razumu. Nakon HTV-ova prijenosa dodjele Porina, dojam je da bi tako učinili i neki njegovi glazbeni kolege, a napose sama Televizija.

Kada se Thompson nije pojavio na dodjeli nagrade, HRT je valjda bio sretniji nego i sam Thompson kada je čuo da ju je dobio. Kasnije smo saznali da je poziv na svečanu dodjelu dobio isti dan! Očito s nečijom namjerom da na svečanost i ne dođe. Tako bi se valjda hrvatsku realnost i dalje nastavilo krivotvoriti. Thompson je postao simbol takvoga krivotvorenja. Premda je nedvojbeno u glazbenome vrhu, već ga se godinama javno prešućuje, medijski ignorira i kleveće, kao i većinsko hrvatsko mišljenje. Do sada nismo čuli ni pročitali da glazbeni kritičari stručnim parametrima procjenjuju njegove pjesme, da objektivno analiziraju glazbenu vrijednost tih skladbi. Ne bave se ni tekstovima, ni njegovim glazbenim stilom, a niti estetskim motivima onoga što čovjek pjeva. Umjesto toga, glazbeni se kritičari pretvaraju u političke kritičare, najčešće u ideologe koji ističu svoju svjetonazorsku oprečnost, uvjereni da su njihovi stavovi superiorni Thompsonovima.

Malo je naših pjevača koji bi poput M. P. Thompsona bili u stanju napuniti Maksimir ili Poljud. Usprkos tome, to kao da za naš medijski i glazbeni establišment i njemu vrijednosno slične i nije činjenica, nego zlobna “narodna podvala”. Što je više pučana za Thompsona, to gore za njih. Za samozvanu “građansku Hrvatsku” to je valjda ujedno i pokazatelj neke primitivne, nazadne i seljačke Hrvatske. Kao da je pljuvati po Thompsonu automatska legitimacija nečijega moderniteta i superiornosti. Tu prestaje svaka tolerancija i svako podnošenje drugačijeg. Obrazac ponašanja tako vidljiv u politici prenesen je i u naoko benigni prostor estrade. Tu je politička netrpeljivost pretvorena u ekstrem. Poznati je apsurd, koji je postao hrvatska datost, da u pulskoj Areni ne može pjevati hrvatski branitelj Thompson, ali može simpatizerka agresorske JNA Lepa Brena!

U Hrvatskoj za njezine netolerantne medijske i marksoidne političke elite ništa ne znači većinsko mišljenje ako se one s njime ne slažu. Kada je, primjerice, novi ministar znanosti, obrazovanja i sporta, uvažavajući društvenu realnost, rekao da o problemima građanskoga i zdravstvenoga odgoja kani razgovarati i s vrhom Katoličke crkve, odmah su ga napali. Kao da je govorio u ime neznatne manjine hrvatskoga društva, a ne u ime njegove ogromne većine! Hrvatska je realnost desetljećima podijeljena, suprotstavljena pa i isključiva. Kod nas postoji javni mentalni teror manjine. Njezina je nevolja što se pučka većina ne da stjerati u za nju pripremljeni tor. Kada se tu većinu ne uspije pridobiti, onda ju se počinje prezirati. Jednako je i u politici i na estradi. Ako je pak netko nepodnošljiv toj javnoj diktaturi “ispravnoga mišljenja”, onda je javno obilježen. Nasuprot tome, onima koje javni “policajci duha” doživljavaju sebi sličnima i svojima, sve je dopušteno. Takvi mogu sve što požele, a za svoje javne bedastoće čak biti i hvaljeni. Za razliku od prononsiranoga Thompsona kojega se napada čak i kada šuti. Da su oni odlučivali o Porinu, taj pjevač sigurno ne bi bio ni nominiran. Da je Thompson ljevičar, nesumnjivo bi već odavno bio najbolji hrvatski roker.

>> A Porina za hit godine osvojio je - Thompson!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 85

Avatar MENSA
MENSA
08:39 02.07.2014.

Nisam neki Thompsonov fan ni u kojem smislu ali činjenica je kako Marko Perković Thompson nikada nije bio ni optužen, a kamo li osuđen za bilo kakve protuzakonite radnje ili "ideje"! Unatoč toga, ovog se čovjeka već decenijama šikanira, proganja, napada lažnim insinuacijama i slično i to samo zato što se "nekima" ne sviđa njegov životni svjetonazor, njegova politička "opredjeljenja" i/ili što po mišljenju tih..."nekih", malo previše "miriše" ...."Hrvatski"! E pa neće (više) to tako ići dame i gospodo ili možda ...."drugarice i drugovi"! Ako netko misli da Thompson radi nešto protuzakonito....pa neka podnese tužbu nadležnom sudu i svoje "navode" dokazuje u sudskom procesu.U suprotnom Thompsonovo medijsko (i ne samo medijsko) proganjanje, šikaniranje i vrijeđanje zaista je prevršilo svaku mjeru.

DR
draxy
08:45 02.07.2014.

Thompsona rijetko slušam jer to nije stil glazbe koju volim,ali ga cijenim i smatram da bi još puno Porina dobio da ima drugačije prezime i da u pjesmama nije isticao svoje domoljublje. To što mediji propagiraju da je pjevao ustaške pjesme ja ih osobno nisam čuo a što se tiče Čavoglava to je pjesma koja nam je u Domovinskom ratu puno značila a to znaju svi branitelji.

DU
Deleted user
08:42 02.07.2014.

U Hrvatskoj su svi ljevičari. Jer da nije tako ova država bi prosperirala.