Šest posto više noćenja i prosječno deset posto više cijene nego lani formula je kojom bi jadranski turizam sezonu trebao dovršiti od deset do 15 posto boljim financijskim rezultatom. Tu procjenu resorne ministrice, s manjim odstupanjima, potvrđuju hotelijeri duž obale. No, samo će dio hotelskih kuća, ponajprije istarskih, to zaokružiti i kao - profit. Povećani prihod mnogim će turističkim tvrtkama, godinama opterećenim dugovima i skupim kreditima, dostajati tek za smanjivanje minusa.
- Dio povećanog turističkog prihoda odlit će se u privatni smještaj, koji bilježi veći rast prometa od hotela. Hotelske će kuće, pak, uistinu uprihoditi deset i nešto više posto novca nego lani. U Istri će praktički svi poslovati pozitivno, a dalmatinskim hotelskim kućama, koje su napravile iskorak i u rastu posjeta i financijski, puno će novca pojesti obveze prema bankama. U Dalmaciji će, stoga, biti teže naći hotelsku tvrtku koja godinu završava s dobiti - ocjenjuje Ivan Šorić, predsjednik Hrvatske udruge hotelijera. Napominje da će hotelske kuće duž obale više novca nego lani potrošiti na voće i povrće, koje je zbog suše skluplje, te energente, tako da će dobit čak i u Istri, kaže, biti minimalna.
Među dugovima opterećenijim dalmatinskim turističkim kućama izuzetak su, primjerice, Hoteli Makarska.
- Cijene su više između osam i deset posto, a toliko će nam rasti i prihod. Dobit, koju smo ostvarili i lani, bit će nešto manja jer smo lanjskim investicijama povećali zaduženost - veli direktor Hotela Makarska Hrvoje Urlić, koji smatra da će se u Dalmaciji tvrtke sa zaradom i ove sezone brojiti na prste.
Među njima će se naći i zadarski Turisthotel koji, kako priznaje i direktor Frane Skoblar, dobre rezultate duguje i činjenici da tvrtka ima neke druge djelatnosti osim turističkih.
- Ostvarujemo oko dva posto više noćenja, a računamo s osam do deset posto većim prihodima, mahom zbog rasta cijena. Lani nam je dobit bila 13,5 milijuna kuna, a ove će sezone biti manja zbog planiranih investicija - kaže Skoblar.
Hotelska kuća Sunčani Hvar još je daleko od takvih rezultata. Zahvaljujući promjeni strukture gostiju - broj Mađara i Poljaka je prepolovljen, Čeha je deset posto manje, ali su stigli gosti iz Francuske, Švicarske... boljih platnih mogućnosti - prihod će s istim brojem noćenja biti pet posto viši. Gosti su im bitno više trošili u izvanpansionski, ali to neće dostajati da ta tvrtka, kojoj su i prodaja i investicije zamrznute, otvori stabilniji ciklus. Kao ni mnogim drugim hotelskim kućama, kojima će trebati mnogo dobrih sezona da iziđu iz minusa.