Američki politički strateg David Plouffe, bez obzira na prijašnje iskustvo s izbornim kampanjama, svjetski je poznat postao tek nakon pobjede Baracka Obame čiju je predsjedničku kampanju vodio. Njemu je Obama odao priznanje kao “neopjevanom heroju kampanje”. U Zagreb dolazi danas održati predavanje u sklopu Weekend Sessiona, a planirana je i panel rasprava s glavnim akterima hrvatskih predsjedničkih izbora.
VL: Bit ćete u Hrvatskoj usred predsjedničke kampanje. Imate li nekih spoznaja o tradiciji i praksi izbora u Hrvatskoj?
Ne i ne namjeravam govoriti o izborima u Hrvatskoj. Moje će se primjedbe i predavanje odnositi isključivo na predsjedničku kampanju u SAD-u 2008. godine.
Bit – kvaliteta kandidata
VL: Ipak, mislite li da je “amerikanizacija” kampanja dobra za Europu s obzirom na različitu tradiciju, stil života i politike. Izbore u SAD-u često gledamo prije svega kao posao oko kojeg se vrti i golem novac. Ljudi ipak još žele vjerovati da biraju na temelju ideja i vrijednosti, a ne zato što su na to nagovoreni skupim kampanjama?
I glasači u Americi biraju na temelju vrijednosti, ideja i vizija naših kandidata. Profesionalizacija kampanje to nigdje ne bi trebala promijeniti.
VL: Koji je bio vaš osobni motiv da budete u Obaminoj kampanji?
Vjerovao sam u njega, da može biti odličan predsjednik i da je pogodan za novu vrstu kampanje koju smo željeli voditi.
VL: U kojem ste trenutku pomislili da će pobijediti?
Tek u rano jutro 6. veljače, nakon što smo tijesno dobili predizbore u 22 države za koje smo mislili da ćemo ih teško preživjeti.
VL: Koji je bio ključni moment kampanje?
Pobjeda u Iowi i Južnoj Karolini u predizborima, pa u sva četiri sučeljavanja tijekom kampanje i veliki rast broja naših volontera.
VL: Što je najvažnije za dobru predsjedničku kampanju? Jesu li to plakati, televizija, društvene mreže po kojima je Obamina kampanja zapamćena? Koliko je važan “faktor x” kandidata, a koliko on može biti samo projekt?
Najvažnija je, naravno, kvaliteta kandidata. Taktika, alati i strategija su važni, ali mogu biti posve nebitni ako vaš kandidat nema prihvatljivu i autentičnu viziju koju je spreman dobro predstaviti tijekom kampanje.
Anketa nije stvarno stanje
VL: Izborne stožere često muče tračevi i poluinformacije koje im znaju iscuriti. Koliko je to moguće kontrolirati?
Ako u kampanji imate ekipu s integritetom, gdje ljudi vjeruju jedni drugima i stavljaju misiju ispred osobnih motiva, curenje informacija može se izbjeći. Kvaliteta ljudi uključenih u kampanju čini zapravo jedinu razliku od stožera do stožera.
VL: Hillary Clinton bila je apsolutni favorit na početku. Zašto ste mislili da je Obama bolji?
Smatrali smo da imamo male šanse, ali da presudna može biti kvaliteta našeg kandidata i njegove poruke o potrebnim promjenama. Procijenili smo da je dobar trenutak da se prihvatimo takvog izazova jer se činilo da su i birači spremni na takav izazov.
VL: Koliko su važne ankete? Jeste li vjerovali u njih? U Hrvatskoj puno političara gotovo slijepo vjeruje u ankete.
Ima neke koristi od njih, ali mi na istraživanja javnog mnijenja nismo obraćali puno pozornosti. Imali smo vlastite parametre u kampanji i njih smo mjerili. I naravno, uvidjeli smo da je čak i u istraživanjima, koja su bila česta, povremeno bilo puno grešaka.
Griješili smo...
VL: Koja je rang-lista za dobru kampanju ako uzmemo u obzir terenski rad, medije, komunikaciju s biračima, TV sučeljavanja?
Ovisi, ali dobra kampanja ima mješavinu komunikacija koje ste nabrojili, dobro izbalansiranih da odgovaraju pojedinoj situaciji.
VL: Analizirali ste kampanju. Koje su pogreške koje ne biste ponovili?
O tome sam pisao u svojoj knjizi, ali ukratko se mogu sažeti na greške taktike i greške u izvedbi. A napravili smo ih puno.
VL: Obama vas je nazvao neopjevanih herojem kampanje, drugi tvrde da ste “dvolični Machiavelli koji im je slomio srca”. Što vas bolje opisuje?
Ostavit ću to drugima. Druga je prilično besmislena, a prva previše velikodušna.
VL: Koliko ste često sada s Obamom? Smatrate li se njegovim prijateljem nakon kampanje ili je to bio prije svega posao?
U kampanji je bio moj šef i moj prijatelj Barack, ali prije svega šef.
VL: Vidite li se u kampanji ako se odluči za drugi mandat?
Kao i drugi koji su mu pomogli, učinio bih sve što mogu. U kojoj formi i u koje vrijeme, to ne znam. Daleko smo još od toga.
David Plouffe: Barack Obama je u kampanji bio i moj prijatelj
Od 1. siječnja zaštićeni najmoprimci morat će se iseliti: Moći će birati jedan od pet načina izlaska
Zaštićeni najmoprimci i vlasnici nekretnina morali su se prijaviti na poseban popis koji je oformilo Ministarstvo prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine. U Registar je prijavljeno 2158 nekretnina, a riječ je zapravo o 3118 prijava
Razuzdani vikend hrvatskih policajaca: Opijali se i drogirali, na kraju razbili inventar MUP-a
Spomenuti policijski službenici će biti udaljeni iz službe te će protiv njih biti podnijet zahtjev za pokretanjem disciplinskog postupka zbog teže povrede službene dužnosti
I dalje iznadprosječno toplo, ali stižu kiša i nove pahulje. Vakula otkrio gdje i kada bi mogao pasti snijeg
I u utorak južina, većinom i neuobičajena toplina, ali mjestimice i kiša, najprije na sjevernom Jadranu i u Gorskoj Hrvatskoj, prema večeri i još ponegdje.
Filipinka Arcely za svoju je obitelj odabrala Hrvatsku: 'Pronašli smo svoje mjesto u zajednici'
Filipinka Arcely Bingh i njezin suprug Nigerijac Carlos Opara već sedam godina žive u Hrvatskoj s jasnom željom u svojim srcima – Hrvatska je zemlja u kojoj žele ostati zauvijek, u kojoj žele odgojiti svoga 7-godišnjeg sina Karla Lewisa i upravo ovdje među Hrvatima vide svoju budućnost.
Od studentske ideje do utjecajnog portala: 'Nije bilo bogatih roditelja, nego “ajmo pa kud puklo”
a kakav izbor mi imamo....