U stravičnom direktnom sudaru u tunelu kroz Biokovo Sveti Ilija smrtno je stradao Tihomir L. (24), a teško je ozlijeđen monsinjor Ante Jozić (52), novi hrvatski nadbiskup čije je ređenje trebalo biti održano 1. svibnja u Splitu.
Do katastrofalnog sudara je došlo u nedjelju u 18 sati i 15 minuta. Mladi Tihomir L. upravljao je automobilom BMW imotskih registracijskih oznaka i kretao se od smjera Makarske prema Zagvozdu. Pedeset metara nakon ulaska u tunel iznenada je izgubio kontrolu nad vozilom, naglo prešao u lijevi prometni trak i direktno se sudario s Citroënom C4 za čijim je upravljačem bio mons. Jozić. Obojica su prevezena u splitski KBC, ali nesretni je mladić podlegao ozljedama, dok je mons. Jozić, koji je zadobio teške i po život opasne ozljede, hitno operiran.
Pogledajte snimku strašne nesreće:
Prevelika davanja na nove automobile
– Sinoć je napravljen operacijski zahvat, njegovo stanje i dalje je kritično, ali stabilno. Kolege će dalje odlučivati o svemu, o mogućim operacijskim zahvatima koji bi se trebali još dodatno raditi – rekao je danas dr. Julije Meštrović, ravnatelj splitskog KBC-a. Mons. Ante Jozić hospitaliziran je na jedinici intenzivnog liječenja. Što se tiče ozljeda, radi se o lomovima i o opsežnim krvarenjima, no Meštrović je izjavio kako vjeruje da će sve biti dobro.
Snimke s mjesta nesreće svjedoče kako je silan udarac bio. Nadzorne kamere snimile su još dva vozila, koja su se kretala ispred i iza BMW-a, i zaista je velika sreća što i oni nisu sudjelovali u sudaru. Vozila su potpuno smrskana, od siline udarca motor BMW-a odletio je 40-ak metara dalje.
Nesreću je komentirao i prometni stručnjak Željko Marušić na autoportal.hr.
– Ako se išta loše moglo predvidjeti u našem prometu, to je tragična nesreća kakva se dogodila u tunelu Sv. Ilija kod Baške Vode, kad je 24-godišnjak u BMW-u serije 5, 60-ak metara od južnog portala u smjeru sjevera, u blagom lijevom zavoju, na skliskoj cesti, vozeći velikom snagom i pogibeljno neprilagođenom brzinom (drastično kršeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama), izgubio kontrolu nad automobilom, koji se zanio na suprotni prometni trak te se frontalno zabio u Citroën C4 prve generacije. A BMW serije 5, E34, tzv. “kamatar”, jedan je od najnesigurnijih automobila na našim cestama, s gomilom konja na stražnjim kotačima, za tek nekoliko tisuća eura dostupan “statusni simbol” prometno neodgovorne mladeži. Zbog izvrsne bavarske kvalitete desetljećima ne gube snagu, ali opasno kompromitiraju dinamičku stabilnost. To je, uz krajnje neodgovornu vožnju i drastično kršenje prometnih propisa, bio okidač za tragičnu nesreću – napisao je svoje viđenje Marušić i upozorio na “nerazumno previsoka davanja državi na nove, sigurne automobile koji bi, izvjesno, sami spriječili ovakvu nesreću”.
Lanci molitve za nadbiskupa i mladića
U Imotskom je vijest o nesreći u kojoj je smrtno stradao njihov mladi sugrađanin primljena s velikom tugom.
– Bio je dobar, pristojan momak i iz dobre obitelji. Otac mu je obrtnik, vlasnik autolimarije, a mama učiteljica. Ovaj BMW u kojem je stradao nije njegov, posudio ga je od prijatelja – doznajemo u Imotskom.
Katolička crkva danas je bila šokirana nakon što se doznalo da je u teškoj nesreći jedan od dvojice stradalih novi nadbiskup mons. Ante Jozić, no šok i nevjericu odmah je zamijenila molitva pa su se društvenim mrežama i porukama širili lanci molitve za stradalog nadbiskupa Jozića, ali i za dušu mladića koji je preminuo u sudaru.
Samozatajan i tih, discipliniran i diskretan. Tako bi se ukratko mogao opisati mons. Ante Jozić koji je javnosti bio posve nepoznat prije nego što ga je papa Franjo imenovao naslovnim nadbiskupom Cise i nuncijem u Obali Bjelokosti, ali ni nakon imenovanja nije bilo u javnosti bilo mnogo više informacija o njemu. Imenovanje je mons. Jozića zateklo na službi voditelja studijske misije Svete Stolice u Hong Kongu (Consigliere culturale) u sklopu filipinske Apostolske nuncijature. U Splitu ovih dana intenzivno traju pripreme za njegovo biskupsko ređenje, koje je planirano za 1. svibnja u splitskoj konkatedrali, ali koje će sigurno biti odgođeno zbog teških ozljeda u jučerašnjoj prometnoj nezgodi.
Ne možeš ti Balkanca naučiti da vozi 80, ako je ograničenje 80. Ne možeš ga naučiti, ako je cesta mokra, da vozi 70, tamo gdje piše 80! Bijesni auti + divlji narod = rezultat vidljiv svakog tjedna..