beskućnici

'Dežurni dvojac' MiG-ova ostao bez stajanki zbog gradnje terminala

Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
'Dežurni dvojac' MiG-ova ostao bez stajanki zbog gradnje terminala
30.03.2012.
u 12:00
Bez rješenja: 
U MORH-u priznaju da još nemaju rješenje kamo će smjestiti MiG-ove.
Pogledaj originalni članak

Zbog gradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb, za što će se ovih dana potpisati koncesijski ugovor s francuskim konzorcijem ZAIC, stajanke za dva vojna zrakoplova Hrvatskog ratnog zrakoplovstva koji moraju uvijek biti u pripravnosti da polete morat će biti premještene. Na tom dijelu zemljišta, naime, gradit će se novi terminal, no kamo će biti premještena dva MiG-a – dežurna dvojca, kako ih kolokvijalno zovu u Ministarstvu obrane, još nije riješeno iako se uskoro može očekivati i početak gradnje nove putničke zgrade. Usto, nije još riješeno ni pitanje vojnog zemljišta na kojem će se graditi terminal.

Predaleko od piste

Kako doznajemo od dobro upućenih izvora, vojska je već odavno trebala riješiti problem pozicioniranja dežurnog dvojca, no na njih kao da se u međuvremenu bilo zaboravilo. Najveći je problem, kažu nam upućeni, to što bi premještene stajanke za dežurne MiG-ove bile predaleko od piste, a čak po nekoj varijanti ne bi imali ni izravan pristup pisti. A za dežurni je dvojac bitno da može brzo reagirati. Kako doznajemo, vojska je odbacila varijantu da ta dva MiG-a budu smještena ispred platforme za civilne zrakoplove jer je to, vojno gledano, neprihvatljivo.

Prema nekim informacijama, kao moguće rješenje za stajanke za dežurni dvojac, koje ne bi bile izravno povezane s pistom, pojavila se ideja o gradnji tunela kojim bi zrakoplovi dolazili do piste. I u Ministarstvu obrane priznali su nam da još nisu našli rješenja za problem dežurnog dvojca.

Pa tako kažu da je u tijeku rješavanje svih otvorenih pitanja sa Zračnom lukom Zagreb koja se odnose na povezivanje područja dežurnog dvojca s ostalim dijelovima zračne baze, kao i gradnju zamjenskih objekata za one koji se nalaze na zemljištu koje će biti predano novom koncesionaru, odnosno na zemljištu gdje će se graditi terminal.

Koncesijski ugovor

U MORH-u navode i da će zemljište kojim se oni koriste, a u vlasništvu je Republike Hrvatske i ulazi u područje koje će biti predano na korištenje novom koncesionaru, biti riješeno koncesijskim ugovorom. Riječ je o oko 55 hektara zemljišta za koje je MORH već dao suglasnost da se može izdvojiti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 43

TO
tomaivan
12:57 30.03.2012.

od pobjedničke vojske respektabilnog ustroja među europskim zemljama, napravili su sprdnju na svim poljima. ostavke ! ostavke !

OB
-obrisani-
12:59 30.03.2012.

Kad nam \'neprijatelj\' vidi ovo poumirat ce od smijeha. Mozda je to i namjera Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, tko ce ga znat? :-)

OB
-obrisani-
12:46 30.03.2012.

Na žalost izgleda da progon vojske odasvud i sa svih lokacija koje se nekom svide nije prestao odlaskom onog nekad \"glavnog\" cirkusanta u mirovinu. \"Pjesnik\" u ovoj priči želi reći da ne znaju gdje će sa Migovima,točnije više nema aerodroma za njih... Mislim da bi netko trebao podnijeti ostavku!