'OBAVLJANJE REDOVITIH AKTIVNOSTI'

DIP u plakatu s natpisom „#Premijer“ ne vidi ništa sporno

Foto: Borna Filić/PIXSELL
Premijer
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Premijer
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Premijer
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Premijer
Foto: Borna Filić/PIXSELL
Premijer
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Milan Bandić
08.08.2016.
u 15:22
Povjerenstvo podsjeća da sve aktivnosti izbornih sudionika za izborne promidžbe, koje se „sadržajno mogu podvesti pod javno predstavljanje i obrazlaganje izbornih programa“ spadaju pod promidžbu
Pogledaj originalni članak

Državno izborno povjerenstvo (DIP) poručilo je u ponedjeljak, upitano za objavu plakata s natpisom #Premijer, da zakon ne priječi političkim strankama i ostalim politički aktivnim osobama da i izvan službene izborne promidžbe „obavljaju svoje redovite aktivnosti“, pa i one koje bi po svom sadržaju upućivale na sudjelovanje na izborima. 

Izborna promidžba počinje danom objave zbirnih lista izbornih jedinica, što u slučaju skorih parlamentarnih izbora znači najkasnije s prvim minutama 16. kolovoza, a traje do ponoći, 9. rujna, priopćio je DIP odgovarajući na upit jedne komercijalne televizije o objavi plakata koje na bijeloj podlozi imaju crveni natpis #Premijer, a pripisuju se Milanu Bandiću, predsjedniku Stranke rada i solidarnosti Bandić Milan 365

Povjerenstvo podsjeća da sve aktivnosti izbornih sudionika za izborne promidžbe, koje se „sadržajno mogu podvesti pod javno predstavljanje i obrazlaganje izbornih programa“ spadaju pod promidžbu, a svi troškovi povezani s tim aktivnostima moraju se iskazati kroz financijska izvješća koja DIP-u moraju podnositi političke stranke i kandidati. 

Ako stranke i drugi politički akteri koji namjeravaju postati izborni sudionici imaju određene promidžbene aktivnosti i prije početka izborne promidžbe (promidžbeni plakati, zakup medijskog prostora i sl.), i ti se troškovi moraju prikazati u izvješćima koja će izborni sudionici podnositi.

Sve to pod uvjetom da te političke stranke i drugi politički akteri postanu izborni sudionici, tj. da njihova kandidatura postane pravovaljanom, te da se aktivnosti u istom obliku i sadržaju nastave i za vrijeme izborne promidžbe, tumači Povjerenstvo. 

Dakle, ako je plakate s natpisom „#Premijer“ istaknuo neki od (budućih) izbornih sudionika na parlamentarnim izborima (a je li riječ o sudioniku, utvrdit će se tek po objavi zbirnih lista) i ako je riječ o plakatima koji će sadržajem predstavljati izbornu promidžbu te ako će se plakati, odnosno njihov sadržaj koristiti i u izbornoj promidžbi, tada trošak njihove narudžbe, kao i zakup panoa za izborne promidžbe, mora biti prikazan u financijskim izvješćima koja su izborni sudionici dužni podnijeti Državnom izbornom povjerenstvu, poručuju iz DIP-a. 

>> Bandić: II. svjetski rat je završio, isprika onima koji to znaju

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 15

Avatar kontraadmiraI
kontraadmiraI
16:37 08.08.2016.

Engleski izraz "premijer" je besmislen u Hrvatskoj. Hrvatska po svojoj fukciji nema "premijera" već predsjednika vlade, ali većina stanovništva ionako ne zna razliku između ovo dvoje. Vode se time da im je lakše upotrijebiti jednu riječ nego dvije.

JO
Jozica
17:02 08.08.2016.

Ba ndić je spremio i prave hrvatske miljone u svoj džep!

DU
Deleted user
17:12 08.08.2016.

Poptis; B. Petrov, dipl psihijatar (kako to prikladno zvuči)