ZAKON UNIJE

Direktiva o presumpciji nevinosti zabranit će osudu prije presude

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
Direktiva o presumpciji nevinosti zabranit će osudu prije presude
03.04.2015.
u 06:30
Odbor za ljudska prava Europarlamenta odlučio je izbaciti iz Komisijina prijedloga mogućnost da se teret dokazivanja prebaci na obranu
Pogledaj originalni članak

Europska komisija pokušava uskladiti nacionalne propise koji se tiču prava optuženika. Direktiva o pravu na informiranje u kaznenom postupku usvojena je 2012., direktiva o pravu na pristup odvjetniku 2013., a sada se usvaja direktiva o jačanju presumpcije nevinosti.

Odbor za ljudska prava Europarlamenta odlučio je izbaciti iz Komisijina prijedloga mogućnost da se teret dokazivanja prebaci na obranu. Smatraju da je to opasno. Dokazivati se treba krivnja, a ne nevinost.

Direktiva također želi propisati zabranu svim javnim tijelima i dužnosnicima da spominju nečiju krivicu prije no što se donese presuda.

>> EU daje potpore za skladištenje mesa, za zahtjev tri do pet mjeseci

>> Irska prva u EU prenijela direktivu o pakiranju cigareta u svoj zakon

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

DU
Deleted user
13:57 06.04.2015.

A sto ce nase novine onda. Pa zive od toga, sjetite se Voje bombasa koji je na kraju nevin.

Avatar raco
raco
09:48 03.04.2015.

o kakvoj presumpciji nevinosti govorimo, kad ljudi sjede mjesecima u istražnom zatvoru a da nisu ni zašto pravomoćno osuđeni.

DJ
djurex
07:17 03.04.2015.

Uskladiti ...zanimljivo je to njihovo uskladjivanje.. Predsjednik Republike Češke Vaclav Klaus izdao je publikaciju s deset argumenata protiv Ustava Europske unije."Deset točaka" objavljeno je u češkoj publikaciji Livode Noviny 1. ožujka 2005. godine. Do danas nisu objavljene ni u jednom hrvatskom mediju jer se ne uklapaju u službenu političku orijentaciju. Ove točke preporuča nam poznati britanski publicist John Laughland u predgovoru svoje knjige. Vaclav Klaus upozorava da ulaskom u EU nacionalne države prestaju postojati, postaju regije ili provincije te gube suverenitet. Češki predsjednik je nedavno izjavio da je ulazak Češke u EU bio jedna od njezinih najvećih povijesnih pogrešaka. Točka 1 Europska unija postat će država i imat će sve osnovne odlike jedne države. Imat će svoj ustav, svoje građane, svoj teritorij, svoje vanjske granice, svoju valutu, svoga predsjednika, svoga ministra vanjskih poslova itd. Imat će svoju zastavu, himnu i državni praznik. Točka 2 U toj novonastaloj državi federalnoga tipa, trenutne zemlje članice bit će obične regije ili provincije. Točka 3 Ustav države Europske unije bit će nadređen ustavima zemalja članica. Čak će i cjelokupni pravni poredak EU-a biti nadređen pravnom poretku zemalja članica. Točka 4 Izraz ustavni ugovor kao takav je neprecizan i samo privremen. Ovaj će dokument biti ugovor među suverenim državama samo dok - kao ugovor - ne bude potvrđen u zemljama članicama. Tada će taj dokument postati pravi ustav. Točka 5 Pojam zajedničkoga suvereniteta koji je dosad bio prevladavajući, u današnjoj je staroj Europskoj uniji napušten i umjesto njega je stvoren nov paneuropski suverenitet. Države u novoj Europskoj uniji gube svoje, dosad, ekskluzivno pravo za stvaranje svojih vlastitih zakona. Točka 6 Građani zasebnih zemalja članica postat će građani države Europske unije s izravnim pravima i obvezama ove europske države. Točka 7 Zemlje članice moći će primjenjivati one ovlasti koji će im EU prepustiti, a ne obratno, što je bila izvorna ideja europskih integracija. Izvedene ( sekundarne ) zakonske odluke Europske unije bit će nadređene izvornim ( primarnim ) zakonskim odlukama zemalja članica. Točka 8 Europska unija, a ne zemlje članice, sklapat će međunarodne ugovore s ostalim državama. Točka 9 Važnost manjih zemalja članica, što znači i same Republike Češke, umanjuju se glasačkim postupcima ( u usporedbi s trenutnom situacijom koja je rezultat Ugovora u Nici ) ustavnim ugovorom. Točka 10 Čak i u područjima donošenja odluka, u kojima će zemlje članice u budućnosti zadržati pravo veta, te odluke mogu u bilo koje vrijeme biti podređene glasu većine ( dovoljno je da se predstavnici ili premijeri zemalja Europske unije s njime slože, što znači da se može provesti bez mogućnosti da sabori pojedinih zemalja imaju mogućnosti sami o tome odlučivati, da ne spominjemo građane koji bi s time trebali izraziti svoje slaganje.