Carsten Spohr

'Kopilot Andreas Lubitz 2009. je uzeo dužu pauzu tijekom obuke'

Foto: Reuters/PIXSELL
avion
Foto: Twitter
kopilot
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
Foto: Reuters/PIXSELL
avion
26.03.2015.
u 16:10
Izvršni direktor Lufthanse nije želio komentirati tvrdnje kako je riječ o samoubojstvu
Pogledaj originalni članak

Nakon što su francuske vlasti danas otkrile kako je kopilot zrakoplova Germanwingsa, koji se srušio u utorak u francuskim Alpama, pri čemu je poginulo 150 ljudi, namjerno srušio zrakoplov, popodne je održana i press konferencija Germanwingsa i Lufthanse, javlja Guardian.

Carsten Spohr, izvršni direktor Lufthanse u čijem je vlasništvu Germanwings, potvrdio je kako je kopilot Andreas Lubitz namjerno spriječio pilota da ponovno uđe u kokpit nakon što ga je nakratko napustio.

– Kad smo to utvrdili, ostali smo bez teksta – kazao je Spohr. Osvrnuo se i na komentare vezane uz sigurnost u pilotskoj kabini.

– Pokušavamo riješiti enigmu, no nijedan sigurnosni sustav ne bi spriječio ovakav događaj – kazao je Spohr i naglasio kako se vrata, ako su zatvorena, ne bi mogla otvoriti nikakvim oružjem.

Kazao je kako vrata mogu otvoriti jedino piloti koristeći posebnu šifru, no ta se naredba može poništiti iz pilotske kabine.

– Čak i ako je pilot s vanjske strane unio šifru, kopilot je iznutra mogao pritisnuti tipku kojom bi to spriječio – izjavio je Spohr.

Foto: Twitter
Kopilot Andreas Lubitz

Direktor kompanije kazao je kako, unatoč nesreći ima povjerenje u proces odabira pilota kojem posvećuju veliku pozornost. Ipak, istaknuo je kako će svejedno još jednom razmotriti cijeli proces.

Nije želio komentirati tvrdnje kako je riječ o samoubojstvu.

Lubitz je u Germanwingsu počeo raditi 2013. godine nakon što je završio obuku u Lufthansi u Bremenu te je iza sebe imao 630 sati leta. Spohr je kazao da je Lubitz počeo trenirati za pilota 2008. godine.

– Po završetku treninga bio je na čekanju 11 mjeseci što kod nas nije neuobičajeno. Rekao je i da je Lubitz prije šest godina uzeo dužu pauzu tijekom treninga, ali je po povratku na školovanje ponovo prošao sve testove. Zadovoljio je sve liječničke preglede i zrakoplovnu obuku. – Bio je u 100-postotnoj spremi za let bez ikakvih ograničenja – napomenuo je Spohr.

>> Kopilot je namjerno srušio zrakoplov Germanwingsa i ubio 150 ljudi

>> Evo kako funkcionira sustav sigurnosti Airbusa prilikom ulaska u kokpit

>> Susjedi kopilota ubojice: Bio je prijateljski raspoložen, tih i samozatajan

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

Avatar cluesblues
cluesblues
16:52 26.03.2015.

americki propisi (koji se odnose samo na americke avio kompanije) odredjuju da nikad u kokpitu ne smije ostati samo jedna osoba - u slucaju da pilot ili kopilot moraju izaci iz kokpita, moraju prije izlaska pozvati nekog od osoblja da udje u kokpit i ostane tamo do njihovog povratka (drugo je pitanje dal se sve posade toga drze)…veli ovaj lik iz lufthase da nema nacina da se sprijece ovakve stvari, medjutim ovaj americki propis je jedan od nacina da se sprijece manijaci i ubojice da ostanu sami u kokpitu...

Avatar New_Fukasaky
New_Fukasaky
17:45 26.03.2015.

cluesblues, pretpostavimo da je za vrijeme pilotova izbivanja u kokpitu s kopilotom bila stjuardesa. Pretpostavimo da je onda kopilot svlada (udarcem tupim predmetom ili na drugi način) i zaključa kabibu te blokira šifru. Opet bi sve bilo isto. Osoba pozvana u kokpit je tamo samo za slučaj da pilot (kopilot) izgubi svijest te da alarmira ovoga preostaloga. Ovo je, izgleda, bio slučaj "ludila", a to je, na žalost, nemoguće spriječiti. Jedino kada bi putnički avioni imali opremu kao dronovi pa da njima daljinski upravljaš sa zemlje, ako treba i blokirajući komande u kopitu. No onda, što bi bilo da grupa terorista preuzme kontrolu nad navođenjem... Bojim se da tu nema rješenja.

BU
bubimir
16:48 26.03.2015.

ako se moglo pretpostaviti da se ovako nešto može dogoditi, zbog čega nisu predvidjeli postavljanje kemijskog wc-a u kokpitu ili mogućnost vraćanja kontrole leta na autopilot preko šifre i autorizacije izvana ?