Srđan Kovač upravo je zasjeo u vruću fotelju direktora Brodosplita.
• Zašto ste pristali biti
novim predsjednikom uprave škvera u, mnogi tvrde, najgorim vremenima?
– Zato što Brodosplit ima perspektivu i velike unutrašnje rezerve, koje
moramo staviti u funkciju. Ponajprije mislim pritom na još uvijek velik
broj stručnih i kvalitetnih radnika, a puno je tu i inženjerskog
znanja. Ne želim biti ni stečajni upravitelj ni grobar Brodosplita.
Financijsko saniranje treba završiti, moramo riješiti uzroke, a ne
plaćati posljedice.
• Odakle novac za
financijsko saniranje?
– Idemo u proces restrukturiranja putem privatizacije, o čemu Vlada
pregovara s Bruxellesom. Tijekom toga treba riješiti dubioze, odnos
sadašnjeg i eventualno novog vlasnika, sanirati Brodosplit tako da ga
svatko svojim udjelom dovede do prihvatljiva temeljnog kapitala kojim
može početi raditi na komercijalnoj osnovi.
• Koliki je taj
prihvatljivi kapital? Brodosplit je opterećen gubitkom od oko 2,6
milijardi kuna.
– Evidentirani je gubitak 2,6 milijardi kuna, ali moram još dosta toga
vidjeti. Zanima me realni račun dobiti i gubitka. Usredotočit ću se na
gubitak koji pravimo u procesu proizvodnje.
• U Brodosplitu ima viška
radnika koji strepe. Hoće li biti otpuštanja?
– Nemam namjeru otpuštati ljude. Moj je zadatak restrukturirati škver
tako da se svedemo u okvire prihvatljiva poslovanja. To znači da se, uz
subvencije koje prihvaća Europa, ne stvaraju veći gubici. Viška radnika
ima. Toga su svjesni i vlasnik i sindikati, koji jako dobro znaju
situaciju – čak su bili bolje educirani od nekih direktora. Moramo
zajedno složiti organizaciju kako bismo postali efikasniji i
fleksibilniji za uspone i padove brodarskog tržišta. Ta organizacija
mora iznjedriti broj radnika koji bi eventualno bio višak. Onda uprava,
vlasnik i socijalni partner (sindikati) imaju zadaću da ih kvalitetno
zbrinu.
• Kako mislite riješiti
višak radnika?
– Tako da ne odu na Zavod za zapošljavanje, nego da otvorimo
djelatnosti koje će pratiti škver, ali prihode ostvarivati i na ostalim
tržištima. Svrha brodogradnje jest da bude lokomotiva razvoja i
zapošljavanja u regiji i državi. Važno je da se trenutačna nelikvidnost
što brže riješi, da zaštitimo ugovore. Došao sam reorganizirat BIS,
nastaviti proizvodnju i dovesti ga do privatizacije. Treba se
obračunati s neradom i enormnim bolovanjima.
Direktor Srđan Kovač: Škver u Splitu ostaje i neću mu biti grobar!
FOTO Hrvat unajmio Ferrari od 300.000 eura i popuno ga uništio: Slupao se u kobnom tunelu u Monaku
Tunel Louis II slovi za jedan od najopasnijih dijelova staze Formule 1 zbog efekta svjetlo-tama, koji vozače zasljepljuje prilikom izlaska iz tunela, ali i zbog različitih uvjeta na stazi kada je dio unutar tunela suh, a vanjski dijelovi mokri.
Tko je žena koju Trump šalje u Hrvatsku? Ona 'spašava' umjetnine nakon bankrota i razvoda
Donald Trump predložio je kolekcionarku Nicole McGraw za novu veleposlanicu u Hrvatskoj
Napustio nas je jedan od najvećih sportaša svih vremena. Njegov podvig ostat će zapisan u povijesti
Zbog sjajnih rezultata, sportske inteligencije i fizičke izdržljivosti, postao je i ostao uzor mnogim generacijama. Njegova karizma i rezultati osigurali su mu mjesto među besmrtnim velikanima ovog sporta.
Sve više poduzetnika odlučuje se za ovaj potez: Svi troškovi su pokriveni, a vi samo točite gorivo i vozite!
Isprobali smo novi sladoled iz McDonald’sa koji će biti popularniji od pistachia
McFlurry i McSundae odsad dolaze i u novoj kombinaciji okusa - Daim hrskava karamela u mliječnoj čokoladi.