ISTRAŽIVANJE

Djevojčice bolje u matematici od dječaka, a uspjeh svih učenika ovisi o obrazovanju roditelja

Foto: ilustracija
Djevojčice bolje u matematici od dječaka, a uspjeh svih učenika ovisi o obrazovanju roditelja
25.01.2015.
u 07:14
Tek 7,7 % učenika čiji roditelji imaju osnovnu školu planira upisati gimnaziju
Pogledaj originalni članak

Iako je prije 30-ak godina većina istraživanja pokazivala da su dječaci uspješniji u matematici od djevojčica, novija istraživanja pokazuju da se rodne razlike smanjuju ili se okreću u korist djevojčica. Djevojčice imaju bolje ocjene iz matematike od dječaka i češće namjeravaju upisati gimnazije, ali znatno rjeđe od njih strukovne tehničke škole sa zastupljenijom matematikom. Također, djeca iz obitelji višeg socioekonomskog i sociokulturnog statusa u prosjeku postižu bolji uspjeh iz matematike. Pokazalo je to istraživanje “Važnost obiteljskog podrijetla i roda za uspjeh iz matematike i odabir srednje škole”, objavljeno u posljednjem broju Revije za socijalnu politiku.

Istraživanje Branislave Baranović, Ivane Jugović i Saše Puzića s Instituta za društvena istraživanja provedeno je na uzorku od 693 učenika osmih razreda u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji. Učenici čija oba roditelja imaju završenu osnovnu školu u prosjeku iz matematike imaju ocjenu dovoljan, oni kojima je barem jedan roditelj završio srednju školu imaju “dobar”, a učenici čiji je barem jedan roditelj završio višu školu ili fakultet u prosjeku imaju ocjenu vrlo dobar. Tek 7,7% učenika čiji roditelji imaju (ne)završenu osnovnu školu planira upisati gimnaziju, a 34,8% učenika s jednim srednjoškolski obrazovanim roditeljem i čak 75,1% učenika kojima je barem jedan roditelj visokoobrazovan. Očekivano, učenici koji imaju pristup internetu, stol za učenje i kojima su majka i otac zaposleni, imaju bolje ocjene iz matematike, navode autori istraživanja.

>> Pobuna ravnatelja: Đaci će informatiku učiti po programu starom 20 godina

>> Hitno u informatizaciju želi 700 hrvatskih škola

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 11

DR
dragica949
10:47 25.01.2015.

Što više radiš s djetetom od najmlađe dobi,naravno uz igru i zabavu,rezultati su bolji.Najvažnije je od prvog dana škole,pomoći mu i objasniti zadaću,ali nikad ne rješavati je,umjesto njega.Do četvrtog razreda naučiti djete samosralno učiti,a kasnije je sve lakše.

GU
guderian
12:49 25.01.2015.

ovaj hrxx kao da je ispao iz tramvaja. Gradivo ne moze biti zanimljivo, to znamo mi svi koji smo prosli kroz osnovnu, srednju skolu i na kraju zavrsili fakultet. Nije to problem ucitelja, nego je problem drustva gdje je bitnije pokazati cice, biti sponzorusa, uclaniti se u partiju, ovu ili onu i pametovati bez dana radnog staza, gdje su kriminalci zasticeniji i cjenjeniji od pametnih, obrazovanih i sposobnih ljudi...... ipak, istini za volju slazem se s dijelom njegovog posta gdje kaze da osnova treba biti zanatska i trogodisnja skola (ali mi djecu moramo odgojiti da RADE, a ne da varanjem postizu rezultate i uspjeh - kao vecina uspjesnih u Hrvatskoj)

TH
than
10:04 25.01.2015.

Pala je kvaliteta obrazovanja u skoli, a i djeca na nastavi vise vrte po tabletima i mobitelima nego da prate. Dodje dijete kuci i ne zna nista. Onda sjedni, objasni, polako da shvati i onda to nekako ide. E sada dobro da znas objasniti. Bar je jeftino.