hajdašev plan

Do Dubrovnika i trajektom, i koridorom kroz Neum i mostom

Foto: Arhiva VL
Do Dubrovnika i trajektom, i koridorom kroz Neum i mostom
05.06.2012.
u 16:32
Hrvatska je presiromašna država za veliku investiciju poput pelješkog mosta te za sada od njega neće biti ništa, bio je jasan ministar
Pogledaj originalni članak

Brza trajektna linija iz okolice Neuma do Pelješca koja će za sedam minuta dnevno prevoziti i do sedam tisuća vozila, rješenje je za povezivanje juga Hrvatske umjesto pelješkog mosta, najavio je danas ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Cijena još nepoznanica

– Koridor kroz Neum i brza trajektna veza kratkoročno su i srednjoročno rješenje povezivanja juga Hrvatske s ostatkom zemlje, kazao je ministar.

>>Trajekti će biti skuplji i od pelješkog mosta

– Hrvatska je presiromašna država za veliku investiciju poput pelješkog mosta te za sada od njega neće biti ništa, bio je jasan ministar ističući kako za ovo viđenje cjelovitog prometnog povezivanja Hrvatske postoji prostor za suradnju s BiH.

Hrvatska bi trebala za 10 do 15 dana dobiti očitovanje Europske komisije o prijedlogu koridora kroz Neum koji izrađuju Hrvatske ceste, a Hajdaš Dončić je izrazio nadu da će hrvatska strana tim prijedlogom uvjeriti EU da će moći imati pod kontrolom taj koridor kada uđemo u Schengenski režim.

Hajdaš Dončić je objasnio da to treba napraviti do 1. srpnja 2013. godine, kada Hrvatska ulazi u Europsku uniju, a kako bi se kamionski promet mogao odvijati neometano na tom dijelu Hrvatske. Stoga će se na neumskoj strani sagraditi lučica, dok na Pelješcu već postoji pristanište. Usto, potrebno je sagraditi dva kilometra pristupnih cesta. Koliko će to sve koštati, Ministarstvo će imati podatke tek za desetak dana.

Radi što kvalitetnijeg povezivanja i efikasnijeg prijevoza, Jadrolinija će naručiti četiri trajekta s modernijom opremom .

Riječ je o brodovima s četiri traka za ukrcaj–iskrcaj, kapaciteta 150 vozila, koji će biti korišteni na liniji Neum - Pelješac. Izgradnju ovih plovila nastojat će povjeriti domaćim brodogradilištima, no presudit će najpovoljniji ponuđači na javnom natječaju, najavio je ministar i čak  izrazio nadu da bi barem jedan od ta četiri broda mogao biti sagrađen do srpnja 2013. godine. Natječaji za četiri nova trajekta mogli bi, prema očekivanjima Hajdaš Dončića, biti okončani do kraja ove godine.

Dvije linije, tri broda

Postojeća trajektna linija Ploče - Trpanj, za koju je Jadrolinija planirala nabaviti jedan od ta četiri broda, mogla bi u 24 sata prevesti 2000 vozila. Razlika u vremenu plovidbe između te dvije linije je dva sata.

Na pitanje što će značiti uvođenje nove trajektne linije za postojeću liniju Ploče - Trpanj, ministar je rekao da to neće značiti njezino ukidanje, već možda racionalizaciju.

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 124

ZO
zornjak
08:12 06.06.2012.

Šta očekivati od crvenih vlasti, pogubnih namera

Avatar Jorge
Jorge
17:54 06.06.2012.

@amadeus Znakovito je da ministar nije zucnio o cijeni KONCESIJE za prolaz preko BiH. Sumnjam da će biti par tisuća kuna godišnje.

Avatar BigBadWolf
BigBadWolf
21:27 05.06.2012.

Pa mogli su barem pontonski montirat. Brže je nego sa Jadro.