Marijan Jurić, ravnatelj uprave Luke Slavonski Brod:

Do kraja ove godine pretovarit ćemo 90 tisuća tona robe

Foto: Ivica Galovic/ PIXSELL
Slavonski Brod: Marijan Juri?, ravnatelj Lu?ke uprave Slavonski Brod
Foto: Ivica Galovic/ PIXSELL
Slavonski Brod: Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod
Foto: Ivica Galovic/ PIXSELL
Slavonski Brod: Marijan Juri?, ravnatelj Lu?ke uprave Slavonski Brod
Foto: Ivica Galovic/ PIXSELL
Slavonski Brod: Marijan Juri?, ravnatelj Lu?ke uprave Slavonski Brod
Foto: Ivica Galovic/ PIXSELL
Slavonski Brod: Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave Slavonski Brod
05.07.2023.
u 12:52
Cestovnom i željezničkom infrastrukturom slavonskobrodska je luka povezana s međunarodnim prometnim koridorima, kao i s gospodarskim subjektima iz samog grada
Pogledaj originalni članak

Nakon što je u lipnju 2021. završen projekt izgradnje i unapređenja lučke infrastrukture, Slavonski Brod je u međunarodnim asocijacijama prepoznat kao najveća riječna luka u regiji. Lani je krenuo probni rad, a od 1. siječnja ove godine luka je u punom pogonu. Kontejneri su počeli kontinuirani pristizati u novoizgrađeni terminal u čiju je gradnju uloženo 17,2 milijuna eura, a sufinancirana je s 49,7 milijuna kuna europskih sredstava.

U nove vezove, vertikalnu obalu, dva pristaništa i terminale s pomoćnim objektima ugrađeno je ukupno 17.000 četvornih metara betona i gotovo 2000 tona čelika. Projektom je predviđen pretovar milijun i pol tona različite robe godišnje.

Cilj 2,5 milijuna tona tereta

Uz pomoć Vlade RH kupljeno je jedno zatvoreno i dva otvorena skladišta te zemljište površine 30 tisuća četvornih metara, koje je predviđeno za buduće skladištenje robe.

- Dosadašnjim rezultatima smo zadovoljni, osobito ako uzmemo u obzir da se u Luci Slavonski Brod nikad nisu pretovarali kontejneri. Planiramo izgraditi tri skladišta - jedno skladište mješovite robe, jedno plinsko i jedno skladište naftnih derivata, tako da u idućih pet godina taj projekt može ići samo prema naprijed – kaže Marijan Jurić, ravnatelj Lučke uprave u Slavonskom Brodu.

Cestovnom i željezničkom infrastrukturom slavonskobrodska je luka povezana s međunarodnim prometnim koridorima, kao i s gospodarskim subjektima iz samog grada. U Slavonskom Brodu sijeku se dva paneuropska koridora (C5 i C10), što gradu daje savršenu pozicioniranost za logističko opsluživanje istočne Hrvatske, sjeverne Bosne, južne Mađarske i dijela Srbije.

VEZANI ČLANCI: 

Kontejneri s robom iz Kine i dijelom iz Južnoafričke Republike dolaze preko Rijeke željeznicom,a onda se nakon pretovara roba do svojih odredišta prevozi kamionima.

Željeznicom se roba odvozi i u suprotnom smjeru, s obzirom na to da isti partneri iz Bosne i Hercegovine, Srbije, Mađarske i Slavonije dovoze svoje kontejnere krcate robom u Slavonski Brod, gdje se ona pretovara u vlakove i putuje prema Rijeci te dalje prema Kini i Africi.

Lani je u luci pretovareno oko 2200 kontejnera s oko 33 tisuće tona robe. U prvih šest mjeseci pretovareno ih je oko 3100, a do kraja godine plan je da ta brojka naraste na oko 6000 kontejnera s oko 90 tisuća tona robe. U luci se vrši i nesmetan pretovar sirove nafte.

- U luku trenutno pristižu dva vlaka tjedno, ali naš cilj u budućnosti je jedan vlak dnevno. Tek tada bismo došli na predviđenu razinu pretovara robe, a to je negdje između 2 i 2,5 milijuna tona godišnje – objašnjava Jurić.

Puno se očekuje i od Croduxove termoelektrane, projekta od kojeg se nije odustalo i koji je sada u finalizaciji građevinske dozvole. U toj se termoelektrani o kojoj u Slavonskom Brodu govori već desetak godina, a njezino bi otvorenje Luci Brod donijelo dodatnih 1,2 milijuna tona robe za pretovar godišnje.

- Luka će zaživljavati iz godine u godinu. Infrastrukturni radovi u pogledu pretovarnog i carinskog dijela završeni su u cijelosti, dok je gospodarski dio završen oko 85 posto. Preostalih 15 posto, koji se odnose na dio cestovne i dio podzemne infrastrukture, planiramo završiti do kraja ove godine – dodaje Jurić.

Sanirati kritičnu točku na Savi

Položaj Luke Slavonski Brod na lijevoj obali rijeke Save, četiri kilometra jugoistočno od grada, povoljan je za riječni promet sa srednjom i južnom Europom kao najisplativiji oblik prijevoza tereta. Međutim, taj promet još nije zaživio.

Do kraja ove godine trebala bi se sanirati kritična točka na Savi u duljini od oko 6,5 kilometara na području Novog Grada i Slavonskog Šamca, gdje je rijeka plitka. Cilj je produljiti plovnu sezonu, kako bi se u perspektivi u funkciju stavio i riječni put.

- Nažalost, Sava je sada plovna samo šest-sedam mjeseci. Kako mi kažemo, voda se mora loviti, što nama nije u interesu. Mislim da bi se u ovoj i idućoj godini to trebalo riješiti i da bi onda Sava došla na nekih 10 mjeseci plovnosti, što nam je cilj. Mi moramo imati vodu koja je stalno plovna – istaknuo je ravnatelj Jurić.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.