OTVOREN NOVI STUDIJ

Do prve diplome inženjera razvoja računalnih igara uz četverogodišnju stipendiju

Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL
Do prve diplome inženjera razvoja računalnih igara uz četverogodišnju stipendiju
21.06.2023.
u 12:06
Kolegiji će obuhvatiti dizajn videoigara, osnovu vizualne umjetnosti, audioprodukciju, kao i pisanje za videoigre te osnove marketinga i poslovanja. Budući studenti mogu se izboriti i za punu, četverogodišnju stipendiju, potreban im je srednjoškolski prosjek najmanje 4,2 i projekt iz razvoja računalnih igara
Pogledaj originalni članak

Srednjoškolski prosjek koji mora biti najmanje 4,2 te samostalni projekt iz područja razvoja računalnih igara uz molbu i kratki životopis, uvjeti su koje srednjoškolci trebaju ispuniti kako bi se pokušali izboriti za punu četverogodišnju stipendiju za novi, nedavno predstavljen prijediplomski studij razvoja računalnih igara koji je pokrenulo Visoko učilište Algebra.

Stipendiju zainteresiranim učenicima dodjeljuje domaći gaming brend White Shark, dodatnu prednost srednjoškolci na natječaju za stipendiju koji je otvoren do 1. srpnja 2023. ostvaruju ako su sudjelovali na natjecanjima iz, primjerice, računarstva, informatike, matematike, a sve potrebne dokumente dostavljaju na e-mail adresu stipendija@algebra.hr. Da je Algebra novim studijem itekako prepoznala potrebe tržišta rada i budućim studentima otvorila perspektivu u izboru, svjedoči i statistika po kojoj je samo u 2022. godini industrija videoigara uprihodila 184,4 milijarde dolara, a prihod iz godine u godinu raste.

– Prepoznali smo taj trend i ranije kad smo pokrenuli diplomski smjer te smo na tom iskustvu nakon pet godina odlučili pokrenuti prijediplomski studij koji će omogućiti kvalitetno četverogodišnje obrazovanje u području game developmenta. Želja nam je osposobiti što više kvalitetnog kadra za tu industriju, ali želimo i da naši studenti budu ti koji će kasnije i sami otvarati game dev tvrtke. Vjerujemo da našim obrazovnim programom aktivno pridonosimo i rastu cjelokupne industrije. Prijediplomski studij nam se, dakle, pokazao kao nužnost i odgovor na aktivnu potrebu tržišta rada i svjetskih trendova – pojasnio je za Večernji list voditelj Algebrina studija razvoja računalnih igara Igor Margan. Tijekom četiri godine, a po završetku studijskog programa, studenti stječu ukupno 240 ECTS bodova kao i stručni naziv stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka razvoja računalnih igara s naznakom završenog smjera, a kolegiji na studiju obuhvatit će baš sve – kao i znanja kako pokrenuti vlastiti posao nakon školovanja.

POVEZANI ČLANCI:

SAM STVARA IT-jevce

Od bauštelca do IT-jevca: Nazvao sam bivšeg šefa i rekao mu da želim učiti

Na prvom je sastanku samo on govorio, ja sam ga slušao i ništa nisam razumio, kao da govori kineski. Ali zapamtio sam najbitnije – da prođem materijale i, kad ih naučim, položim prva dva certifikata i javim mu se. Učio sam dva-tri mjeseca i položio AWS i još jedan certifikat preko Algebre, nakon čega me Robert zaposlio i napravio mi strukturu programa za daljnje učenje. Istodobno sam učio njemački, imamo učiteljicu u tvrtki – objašnjava.

– Oko dvije trećine kolegija odnosi se na programerske kolegije u back end i u front end developmentu. Ostali kolegiji odnose se na područje dizajna videoigara, produkcije, osnova vizualne umjetnosti, audioprodukcije, kao i pisanja za videoigre te osnove marketinga i poslovanja jer nam je želja da naši studenti imaju sposobnost pokretanja vlastitog poslovnog pothvata. Uz sve to, postoji i niz kolegija koji kombiniraju znanja iz tih područja, a vitalni su za razvoj videoigara, kao što su, primjerice, dizajn razina i vizualni efekti – kazao je Margan. Tako je jedan kolegij posvećen izradi edukativnih igara i igrifikaciji (gemifikaciji) alata za učenje jer, kako ističe voditelj studija, vjeruju da je budućnost obrazovanja već na putu koji će tražiti takve sadržaje.

– Svojevrsna kruna studija je trosemestralni kolegij pod nazivom Timski projekt, u kojem će studenti podijeljeni u timove raditi na projektu vlastite videoigre i to od faze pretprodukcije i planiranja do izrade igrivog prototipa i pune dokumentacije s ciljem da taj projekt bude spreman za prezentaciju potencijalnim investitorima i izdavačima. Ovaj studij snažno je naslonjen na logiku praktičnog rada i projektnog pristupa usvajanju znanja i vještina što smatramo optimalnim u cilju kreiranja zapošljivih studenata. U tom tonu na četvrtoj godini imamo i praksu koja će svim polaznicima biti omogućena u nekoj od naših domaćih tvrtki – poručuje Margan. Ističe da je prilagodba studijskih programa tržištu rada važna za obrazovanje, ali i gospodarstvo jer visokoobrazovne ustanove koje su u tome spore neće opstati. No, napominje, još je važnije mijenjati načine i metode poučavanja.

– Naši studijski programi nisu sami sebi svrha – oni su tu da obuče studente za buduće tržište rada, a poslodavcima trebaju radnici koji su spremni brzo učiti, brzo se prilagođavati i koji dolaze sa setom znanja koje predstavlja trenutačni industrijski standard. Stoga je naša želja i plan održavati stalne bliske odnose s industrijom baš zato da bi nam program uvijek bio u skladu s novim potrebama i trendovima, ali i da može pokriti i potrebe za koje vidimo da će se pojaviti u budućnosti – jasan je voditelj novog studija. Na samom studiju predavači su iz realnog sektora.

– Predavače na studiju mogli bismo podijeliti u dvije kategorije. U prvu spadaju stručnjaci s naših etabliranih programerskih studija s višegodišnjim iskustvom u visokom obrazovanju, dok su u drugoj kategoriji stručnjaci iz realnog sektora. To su mahom zaposlenici domaćih tvrtki koji svoje bogato iskustvo prenose i ovako što nam omogućava direktnu vezu s poslodavcima kao i kontinuirana praktična znanja iz industrije koja se konstantno mijenja. Upravo ovakva optimalna kombinacija kadra omogućuje nam visoku razinu kvalitete nastave i činjenicu da je cijeli studij konstantno “jednom nogom” u teoriji, a drugom u praksi – zaključuje Margan. Sam studij mogu upisati svi koji su završili srednju školu i položili maturu, kandidati koji su srednju školu završili prije 2010. godine i nisu polagali državnu maturu, a moguć je i prelazak s drugih studija. Godina studija košta 4700 eura.

>> VIDEO Otkrivena mumija stara preko 3000 godina u Peruu 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.