Nakon višegodišnjeg trenda starenja hrvatskog voznog parka, lani je zabilježen pozitivan pomak kojim se ukupni vozni park ''pomladio''. O tome je u studiju Večernjeg lista govorio Tomislav Škreblin, rukovoditelj tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske.
- Preko 70 posto voznog parka je starije od deset godina, a prosječna starost, ako gledamo samo vozila koja su došla na tehnički pregled, je viša od 14,5 godina. Dakle, situacija nije ružičasta. No, ako gledamo samo osobna vozila koja čine veliku većinu voznog parka, u 2018. godini smo prvi puta imali smanjenje prosječne starosti na 12,5 godina što je vrlo dobar znak za budućnost - naglasio je Škreblin.
Kad je riječ o 2019. godini, odnos prodanih novih vozila i uvezenih rabljenih vozila je otprilike isti kao u 2018. godini, ali je prosječna starost rabljenih vozila manja za godinu dana.
- Imali smo u 2018. godini prosječnu starost od 7,18 godina, a sada u prvih deset mjeseci ona iznosi 6,2 godine. Nadamo se da će to doprinjeti daljnjem trendu smanjivanja prosječne starosti voznog parka - rekao je Škreblin.
Dodao je kako je na smanjivanje prosječne starosti vozila utjecala i porezna politika.
- Smanjenjem davanja za rabljena vozila ljudi si mogu priuštiti novija rabljena vozila pa je i to utjecalo na uvoz. Država tu može utjecati korekcijom porezne politike, točnije smanjenjem davanja na novija vozila, a povećanjem na rabljena - kazao je Škreblin.
Otprilike 60 tisuća novih vozila prodano je u 2018. godini dok je uvezeno 80 tisuća rabljenih.
- Takav omjer zadržao se i u 2019. godini. Tu, dakle, ne očekujemo veće promjene, osim u prosječnoj starosti uvezenih rabljenih vozila.
Kad je riječ o tehničkoj ispravnosti vozila, svako peto vozilo u Hrvatskoj pada na tehničkom pregledu.
- Najčešći nedostaci na tehničkim pregledima su na svjetlosnoj opremi, nedostaci na kočnicama te nedostaci na ovjesu i kotačima, točnije potrošeni pneumatici.
Na hrvatskim cestama povećao se broj hibridnih i električnih vozila.
- U odnosu na prošlu godinu znatno se povećao broj hibridnih vozila. Bilo ih je 840, a sada je registrirano više od 1200. Nije to velik udio u ukupnom voznom parku, ali veseli da postoje poticaji koji omogućuju ljudima da kupuju ekološki prihvatljiva vozila - zaključio je Tomislav Škreblin.
Treba poticati kupnju novih automobila, zato u HR kad kupis novi automobil budes nagrađen s porezom koji ukupnu cijenu vozila dize za nekoliko desetaka tisuca kuna. Ali to nije sve, svake godine vas nagrade s dodatnim porezom ako vam je automobil mlađi od 10 godina. Od svih tih silnih poticaja odmah ti dođe da kupis novi automobil.