Kolumna

Dokad će zloporaba žalbi kočiti velike projekte

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Pelješki most
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Pelješki most
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Pelješki most
09.10.2019.
u 08:39
Hrvatska će biti spojena, a manje je važno hoće li to biti koji mjesec prije ili kasnije
Pogledaj originalni članak

Danas će napokon biti potpisani ugovori o gradnji pristupnih cesta Pelješkom mostu. Dionicu Duboka – Sparagovići gradit će austrijski Strabag, a ugovor za gradnju stonske obilaznice i poddionica Sparagovići – Prapratno i Prapratno – Doli potpisat će predstavnici grčkog Avaxa. A nadmetanja za ta dva projekta, ukupno vrijedna gotovo milijardu kuna, trajala su cijelu vječnost.

Natječaj za dionicu Duboka – Sparagovići objavljen je 9. ožujka 2018., a za stonsku obilaznicu 3. prosinca 2018. No brojne žalbe na natječajnu dokumentaciju i na odluke o odabiru usporile su proces ugovaranja radova za te prometnice bez kojih Pelješki most, koji Kinezi grade punom parom, ne bi vodio nikamo. Tako je za dionicu Duboka – Sparagovići proteklo nešto više od 19 mjeseci od objave natječaja do potpisivanja ugovora, a za drugi dio pristupnih cesta prošlo je između ta dva čina 10 mjeseci!

Izvođači radova bit će uskoro uvedeni u posao i gradnja ukupno 30 kilometara pristupnih cesta mostu koji će spojiti Hrvatsku napokon će početi. Grci od dana uvođenja u posao imaju rok od 28 mjeseci za završetak gradnje svojih 18 kilometara cesta, a Austrijanci svoj dio posla moraju završiti za 33 mjeseca. Radi se o vrlo zahtjevnim dionicama na kojima su brojni objekti – tuneli, vijadukti i mostovi. Stoga je jasno da će most biti gotov prije pristupnih cesta jer su se Kinezi obvezali sagraditi ga u roku od tri godine, odnosno do kraja srpnja 2021.

Inače, planirani rok za završetak cijelog projekta cestovnog povezivanja juga Hrvatske je kraj siječnja 2022., a novac koji smo dobili iz fondova EU za taj projekt moramo iskoristiti do kraja 2023. A taj će rok sigurno biti poštovan. Najbitnije je u cijeloj toj priči da će Hrvatska napokon biti spojena, manje je važno hoće li se to dogoditi nekoliko mjeseci prije ili kasnije. No, ipak bi se iz ove priče trebali izvući neki poučci i nadležni bi morali poduzeti nešto kako bi, naravno, sukladno propisima EU, spriječili zloporabu podnošenja žalbi koje koče provedbu projekata od najvišeg nacionalnog interesa.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DA
Danijel2
06:58 10.10.2019.

Onaj tko izgubi na sudu snosi troškove kašnjenja.

DU
Deleted user
12:04 09.10.2019.

Ne trebaju na veliki projekti. Dosta je bilo betonizacije i teraformiranja Zemlje, sve ćete divlje životinju uništiti, svu prirodu