Privatizacija

Dolazi samoborski DIV, splitski škver je spašen

Foto: Nino Strmotić/Pixsell
Dolazi samoborski DIV, splitski škver je spašen
30.01.2011.
u 22:49
Surađujemo s konzultanticom iz Europske komisije. Sve je spremno za konačnu odluku, kaže direktor DIV-a Darko Pappo.
Pogledaj originalni članak

Samoborska tvornica vijaka DIV postat će novi vlasnik Brodosplita, neslužbeno doznajemo iz izvora bliskih Vladi, pa gotovo četiri tisuće škverana napokon može razmišljati o mirnijoj budućnosti. Ta je tvornica za javnog poziva za privatizaciju pet nacionalnih brodogradilišta otkupila četiri natječajne dokumentacije, da bi se nakon dubinskog snimanja odlučila za splitsko brodogradilište. U samom DIV-u još čekaju dobre vijesti.

Jedini nudili više od kune


– Mi i dalje surađujemo s konzultanticom iz Europske komisije i radimo na finaliziranju, odnosno formatiranju dokumenata na engleskom jeziku. Nismo trebali dorađivati našu ponudu, već smo je samo dodatno objašnjavali. Sve je spremno za konačnu odluku – rekao nam je član uprave i direktor DIV-a Darko Pappo.

DIV je jedini ponuditelj koji je u svibnju prošle godine, kada su otvorene sve ponude za brodogradilišta, ponudio iznos veći od kune, točnije 3,7 milijuna kuna, čime je odmah dokazao da je ozbiljan kupac. Osim tog novca za dionice, DIV planira investirati 50 milijuna kuna u deset godina, odnosno 10 milijuna kuna godišnje. Ostatak novca za investicije došao bi, prema njihovim planovima, preko dobavljača i investicijskih fondova.

Plan DIV-a je zadržati djelatnost, a i većinu zaposlenika. Tijekom pregovora vlasnik DIV-a obećao je sindikalistima da će radnicima odmah dati 25 posto dionica plus 25 posto naknadno kroz stimulativni dio.

U svojoj je ponudi zatražio i da država na sebe preuzme 3,5 milijardi kuna teške obveze pokrivene državnim jamstvima, što je i bilo dopušteno u uvjetima natječaja.

Cijena naraste 20 posto

Dolaskom u Brodosplit odmah bi promijenili dosadašnju filozofiju u našim brodogradilištima, izjavili su jednom prilikom, prema kojoj se gradnja broda ugovarala unaprijed s naručiteljem, a iskustvo je pokazalo da je cijena broda u trenutku potpisivanja ugovora do trenutka isporuke broda narasla 20 posto. Vjeruju da će izbjegavanjem takvog načina poslovanja uštedjeti u startu 20 posto. Iako je mnoge bio iznenadio interes DIV-a za brodogradnju, to ne bi trebalo čuditi jer DIV godinama poslovno surađuje s brodogradilištima, zbog čega je njihova borba za opstanak brodogradnje u Hrvatskoj sasvim razumljiva. DIV je do sada sudjelovao u četiri privatizacijska postupka isključivo za proizvodne metaloprerađivačke djelatnosti od kojih su ponude dali za dva natječaja te u oba pobijedili i uspješno obnovili ili nastavili proizvodnju, dokapitalizirali i ispunili sve ugovorne obveze.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 28

MI
mica1111
11:01 31.01.2011.

...a jeste pametni...jedno se uvlačiti u tankove,a drugo je prodavati brodove... ...a s koji kapitalom...s čime...,sa potraživanjima koje imaju prema brodogradilištu sa napuhanim cijenama... ...ovim su samo ozakonili da se u slučaju stečaja brodogradilišta mogu prvi namiriti... ...a kakva proizvodnja u Kninu..,ta hajte molim vas...većina vijaka se uvozi iz Kine... ...a kakvu školu ima ta ekipa,kakve reference...pa treba znati prodavati brodove... ...a koliko čujem nekretnina oko brodogradilišta ko pljeve...kaj vas briga dragi škverani,bit ćete čistači tuđih jahti... ...ako je to uspjeh,svaka čast... ...e,da,opet je ovdje,naravno netko omastio brk...tko,znat će se brzo...

BO
boskovic
23:14 30.01.2011.

Eto dobre vjesti hvala Bogu da se smilova napacenim djelatnicima da konacno odahnu sada mogu digni kredit i ispunit svoje snove

AC
acer
10:23 31.01.2011.

Ma nema šanse da oni dobiju Brodosplit.