Intervju

Domaći gosti i spajanje praznika smanjit će predsezonski minus

Foto: Arhivska fotografija
turiz-test
Foto: PIXSELL
Boris Žgomba
Foto: Nino Strmotić
Turisti
21.06.2010.
u 20:12
Ovogodišnji minus Jadran lako može nadoknaditi u samo jednom danu u špici sezone.
Pogledaj originalni članak

O tome zašto nikoga u turizmu, uključujući i ministra Bajsa, ne zabrinjava šest posto manje turista u prvih pet mjeseci ove godine te o drugim turističkim aktualnostima razgovarali smo s predsjednikom Udruge hrvatskih putničkih agencija Borisom Žgombom.

– Možemo biti nezadovoljni predsezonskim rezultatom, ali za zabrinutost nema razloga. Taj minus možemo nadoknaditi za samo jedan dan u špici sezone. Lani smo imali puno neizvjesniju predsezonu, a sada smo bez obzira na rezultat na pragu stabilne sezone, nalik na lanjsku koja je ispala vrlo solidna.

Osim u prihodima koji su lani bili otprilike milijardu eura manji nego 2008.godine.

– Istina je. No, ako ove godine ponovimo lanjskih 56 milijuna noćenja, neće biti novog pada prihoda. Nema masovnih sniženja cijena, a prodano je 60-65 posto sezone tako da neće biti ni masovnog last minutea. Lanjske se sezone po nižim, last minute cijenama prodalo čak 50 do 60 posto aranžmana, a u 2010. očekujem da to bude deset ili najviše 15 posto. No, sezona nije gotova i nema razloga za euforiju.

Očito je da se turistička potražnja oporavlja?

– Da, dobre vijesti dolaze iz Njemačke, Nizozemske, Skandinavije, Rusije... Nema zabrinjavajućih odstupanja ni na jednom tržištu.

Kako je kod mediteranskih konkurenata?

– Turska je stabilna, Španjolska se bori s podbačajima, turistički posjet oscilira i u Italiji, a u najvećim je problemima Grčka.

Vrlo često hvalite mjere ministra Bajsa. Je li to zato što su vrlo opipljive, novčane, u čemu, pritom, participiraju agencije, pa i vaša?

– Nekoga tko je odlučio financijski pomoći sektoru treba pohvaliti. Svatko tko u sektoru izdvoji za oglašavanje može još toliko dobiti od Ministarstva turizma, odnosno HTZ-a.

Udruženo oglašavanje je vrlo dobar potez. Da toga nije bilo, lani bi, u jeku krize, neki europski organizatori putovanja Hrvatsku izbacili iz programa. Ove su godine, pak, modeli prošireni, cilja se na produljenje sezone i aviogoste.

Zajedničko oglašavanje zaustavilo je i trend pada organiziranih turističkih dolazaka u Hrvatsku.

– Do prije dvije godine mislilo se da je dovoljno ponudu staviti na internet i gost će doći. Mnogi su bili u zabludi misleći kako se mogu prodavati direktno, bez posredovanja agencija. Broj organiziranih gostiju je padao, a trend bi se možda i strmoglavo nastavio da nije bilo zajedničkog oglašavanja. Svaki se kroz to uloženi euro turizmu vraća.

A je li naš turizam ove godine spremniji za goste nego lani?

Što se tiče agencijskog djelokruga, definitivno - da. Projekt pretvaranja agencija u destinacijske menadžment kompanije odmiče i gostu će u 2010. mnoge nuditi znatno širu paletu proizvoda i usluga nego lani, a pogotovo prijašnjih sezona.

Četrdest posto Hrvata ovaj je praznični tjedan spojilo i uzelo godišnji, koliko će ih na more?

- Puno, sigurno puno. Sezona kupanja je počela, cijene su 15 do 30 posto niže doli u špici pa će domaći gosti sigurno smanjiti minise iz predszeone

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 27

LA
Laura Anny
22:01 21.06.2010.

za pedesete Daj vase najbolje goste Zagrebcane naucite voziti po autocesti, tako da znaju, lijevom trakom voze oni \"najbrzi\", a desna traka je za njih Zagrebcane. Kultura u prometu im je cista nula.

OB
-obrisani-
22:24 21.06.2010.

Ja bih rado otišao u Hrvatsku na Jadran na odmor ali koliko čujem domači samo prešaltavaju programe po TV i traže na kojem programu igra nogometna reprezentacija Hrvatske na World Cupu u JAR-u...Mene smeta da se stalno promjenjuju programi na TV i uzto je još onaj koji to radi tako nezadovoljan i očito nervozan..

PE
pedesete
21:48 21.06.2010.

Stvarno smo mi sami sebi dovoljni, sto ce nama strani gosti, samo da nam smetaju!? Zagrebcani su nam najbolji gosti, vikendom nam okupiraju Jadran, manje ili vise svi imaju nakakove prijatelje, frendove i frendice na moru. Kad prodju praznici ili vikend tako i tako najvise zarade gradska komunalna poduzeca a najvise se naradi gradska cistoca .