PROSLAVA ZA POVIJEST

Dora Ruždjak Podolski režira svečanost ulaska Hrvatske 
u EU

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
dora ruždjak podolski
dora ruždjak podolski
Foto: Screenshot
proslava ulaska (1)
Foto: Screenshot
proslava ulaska (1)
23.06.2013.
u 22:42
U tom velikom multimedijalnom kolažu bit će najraznovrsnijih elemenata: od ojkanja, gluhog kola i pletenja čipke bubnjarskim palicama do Teslina transformatora. A u središtu svega – čovjek
Pogledaj originalni članak

Kada bi svoj redateljski portret i predstavljanje vlastitih najvećih kazališnih postignuća morala svesti na tri naslova, Dora Ruždjak Podolski odabrala bi Madame Butterfly u zagrebačkom HNK 2000. godine, Chicago u kazalištu Komedija 2004. te Ljepoticu i zvijer u kazalištu Trešnja 2007.

– U tim se predstavama baš nekako sve savršeno poklopilo – rekla nam je zagrebačka redateljica koja se u životu može pohvaliti s mnogo više od tri projekta, a ne treba zaboraviti ni mjesto ravnateljice dramskog programa Dubrovačkih ljetnih igara.

Međutim, protekla tri mjeseca, a posebno tjedan koji je pred nama, ostat će u posebnom pamćenju i njoj i velikom auditoriju, jednom od najvećih što ga je ikada za svoj rad imao neki hrvatski redatelj. Dora Ruždjak Podolski režira ulazak Hrvatske u Europsku uniju, odnosno svečanost kojom će se taj događaj u noći s 30. lipnja na 1. srpnja proslaviti na zagrebačkom Trgu bana Josipa Jelačića. Osim europske političke elite koja će program gledati s posebne tribine, na Trg su pozvani i građani. Bez obzira na visoke mjere sigurnosti koje će tog dana vladati u Zagrebu, neće biti restrikcije prilaza Trgu. Uostalom, bilo što drugo bilo bi neprimjereno. Priredba se i radi za građane, građani je i plaćaju, bez obzira na impozantnu listu sponzora.

Za Doru Ruždjak Podolski trg je jedan od najvažnijih simbola demokracije kao mjesto slobodnog okupljanja svih građana, a u večeri 30. lipnja Trg bana Jelačića bit će i najveća pozornica koju je ikada imala na raspolaganju. Odnosno, četiri pozornice te posebnim platnima za projekcije prekriven čitav Neboder i zgrada preko puta. Tomu treba pridodati i kamere Hrvatske televizije koje će događanje izravno prenositi i od kojih će sliku u toj noći i idućeg dana sasvim sigurno preuzeti sve velike svjetske televizijske stanice. Ipak, Dora Ruždjak Podolski program je zamislila u prvom redu za domaću publiku, a tek onda i za svijet.

>> Pogledajte kako će izgledati središnja proslava u Zagrebu

>> Kaos u Zagrebu: Pogledajte koje ulice će biti blokirane!

Četvrti na UNESCO-ovoj listi

Važan zadatak preuzela je tek u travnju ove godine, kada se iz projekta povukao Krešimir Dolenčić. Upravo uz njega, još kao mlada redateljica, Dora Ruždjak je, kako sama kaže, puno naučila o režiranju masovnih i svečanih događanja. Bila mu je, naime, asistentica u režiji onog znamenitog pobjedonosnog vojnog mimohoda na Jarunu 1995. godine. No, ovaj put dobila je praznu ploču na kojoj je trebalo početi crtati iz početka. Kao spasonosna okosnica poslužio je popis zaštićenih nematerijalnih kulturnih dobara na listi hrvatskog Ministarstva kulture i UNESCO-a. Redateljica, kojoj je od velike pomoći u svakoj fazi razvoja projekta bio zamjenik ministrice kulture Berislav Šipuš, i sama je fascinirana činjenicom da je mala Hrvatska po broju takvih dobara na listi UNESCO-a četvrta u svijetu, iz Japana, Kine i Koreje.

– Puno sam i sama naučila pripremajući ovaj projekt i srce mi se doista ispunilo ponosom kada sam i samoj sebi posvijestila što mi to sve imamo, sve te kulturne raznolikosti i bisere u baštini koju se može vrlo uspješno “prevesti” u suvremeni kontekst, što nam je u čitavom programu naročito važno i u čemu ćemo, prilično sam sigurna, biti uspješni sa svim izvođačima – govori nam redateljica najočekivanijeg spektakla nakon prve konferencije za novinare u Vladi RH, na kojoj je napokon otkrivena koncepcija programa, makar još uvijek ne i svi izvođači.

Dora Ruždjak Podolski striktno se držala želje svog poslodavca, Vlade RH, štoviše, i ugovor ju je obvezao na čuvanje tajnosti programa. Premda je bilo dodatnog pritiska znatiželjnika da im nešto prije vremena otkrije, to joj je, kaže nam, omogućilo i mir koji joj je u radu, s obzirom na kratko vrijeme, bio i te kako potreban.

Na sva usta hvali svoje glavne suradnike, koautora, koscenarista te redatelja izravnog prijenosa Ivana Miladinova, kao i Dragutina Broza za kojega kaže da je svojim širokim obrazovanjem i otvorenošću za nove ideje u projektu mnogo više od scenografa. Kako se bliži dan, odnosno noć D, uzbuđenje se povećava, među ostalim i zato što će se rezultat višemjesečnog rada i pokusa vidjeti tek kada cijela ekipa i svi izvođači izađu na Trg.

Dobro smo se pripremili

– Mislim da smo se dobro pripremili i da smo sve dobro koordinirali – optimistična je redateljica. Ipak, o njenoj će sabranosti i dobroj uigranosti čitave ekipe štošta ovisiti u trenucima kada se, primjerice, u televizijskom prijenosu i na samom Trgu u izvedbi Beethovenove Ode radosti s glasovima pjevača u Zagrebu trebaju stopiti i zborovi koji će u istom trenutku pjevati u Dubrovniku, Splitu, Rijeci i Osijeku. Na samom će Jelačićevu trgu, uz Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Ivana Repušića, nastupiti četiri pjevačka zbora.

Kad otkuca ponoć, kamere će spojiti istok i zapad: na graničnom prijelazu Bajakovo podignut će se tabla sa slovima EU, a na Bregani skinuti natpis Carina. Kreativni tim pod vodstvom Dore Ruždjak Podolski čine i kostimografkinje Danica Dedijer, Antonija Jakšić Dorotić i Linda Bilan, koreografkinja Petra Hrašćanec, producentica Nina Čalopek te ukupno 681 izvođač. U tom velikom multimedijalnom kolažu bit će najraznovrsnijih elemenata: od ojkanja, gluhog kola i pletenja čipke bubnjarskim palicama do Teslina transformatora. A u središtu svega – čovjek. Tako je barem zamislila Dora Ruždjak Podolski, kojoj to nije jedina bajka na kojoj trenutačno radi. Istodobno u Teatru Žar ptica priprema Ribara Palunka Ivane Brlić Mažuranić.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.