LANA KOVAČEVIĆ

Dosta je priče o reformi strukovnih škola, vrijeme je za djela

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
Dosta je priče o reformi strukovnih škola, vrijeme je za djela
04.08.2020.
u 18:40
Sustav je, nažalost, postavljen tako da mladi ljudi koji upisuju strukovne škole vrijede manje od gimnazijalaca
Pogledaj originalni članak

Sisačko-moslavačka županija ostala je bez elektroinstalatera, elektromehaničara, strojobravara, a Strukovna škola Sisak bez montera suhe gradnje i pomoćnih pekara. U Tehničkoj školi Karlovac nema limara, u Drugoj srednjoj školi Beli Manastir ni konobara ni mesara, a u splitskoj Školi za dizajn, grafiku i održivu gradnju ni traga dimnjačarima, fasaderima, grafičarima dorade, staklarima...

To je ukratko, sporadičnim izborom škola i županija, i rezultat ovogodišnjih, u povijesti obrazovanja nikad duljih upisa učenika u srednje škole. Riječ je o trogodišnjim programima od kojih, čini se, učenici bježe kao vrag od tamjana i tradicionalno se pri upisu u srednje škole opredjeljuju za gimnazije i ekonomske škole – one im omogućavaju da ipak nastave put prema visokoškolskom obrazovanju.

S druge strane, omogućuju im i određenu dozu lažnog elitizma – sustav je, nažalost, postavljen tako da mladi ljudi koji upisuju strukovne škole vrijede manje od gimnazijalaca, dokazuju to i brojna dosad provedena istraživanja diljem hrvatskih škola. Rupa u obrazovnom sustavu, naročito onome strukovnih škola, koja godinama briše strukovnjake s liste postojanja, čini se ne zabrinjava one koje bi trebala.

Hrvatska je izgubila godine u reformi strukovnih škola. Ti reformski pokušaji svedeni su samo na riječi, ne i djela. Ako je djela i bilo, ona su, eto, u posljednjoj režiji HNS-ova upletanja u obrazovanje završila tako da su strukovnjacima izmijenjeni kurikuli općeobrazovnih predmeta, ali ne i strukovnih. Štoviše, toj je režiji trebalo punih godinu dana da uopće svlada pojam dualnog obrazovanja – onog koje podrazumijeva polovinu školovanja kod poslodavca.

Dakle, osiguravanje svih preduvjeta za ulazak gospodarstvenika u obrazovni sustav – pa kako nakon toga išta očekivati? Uostalom kako očekivati napredak u strukovnim programima kada smo u stanju pet godina školovati buduće mlade medicinske sestre i medicinske tehničare da bismo ih, umjesto u naše zdravstvene ustanove sa zadovoljavajućom plaćom, poslali u inozemne i nastavili s filozofijom odljeva mlade radne snage bez konkretnih poduzetih mjera. Ista je stvar sa zidarima, tokarima, armiračima, fasaderima... – njih godinama jedva da upisujemo. I nikom ništa!

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar mdoresic
mdoresic
08:59 05.08.2020.

LAŽNI ELITIZAM omogućen je zbog nepostojanja normalnih kriterija u osnovnom i srednjem školstvu, tj. poplave odlikaša u osnovnoj školi čak i do 70%, ali i zbog ŽNJ razine zadataka na DRŽAVNOJ maturi što zavarava učenike još u osnovnoj školi da će se moći upisati na fakultete. Zadaci na državnoj maturi su u dvije razine, upravo SRAMOTNI, tridesetak je zadataka kao nao na vozačkom testu. To daje lošu povratnu informaciju osnovcima i normalno je da nitko ne želi u strukovne škole ni od učenika a pogotovo njihovih roditelja. Sve to bitno odstupa od prirodne (Gaussove) raspodjele. I TO JE TO... Nema tu puno filozofije. Pri tom su oni malobrojni nastavnici koji su savjesni i drže do kriterija počesto CRNE OVCE i anonimnim prijavama i žalbama maltretiraju ih neodgovorni roditelji koji time najviše štete svojoj djeci, ALI I DRUŠTVU U CJELINI. Ministarstvo mora poduzeti nekoliko odlučnih poteza u naznačenim smjerovima kako bi se školstvo kroz idućih desetak godina UNORMALILO...