Večernji list u posjedu je povjerljivog i dramatičnog dopisa koji je prvi čovjek Zagrebačkog holdinga Ivo Čović uputio gradonačelniku Bandiću. U njemu ga je, pojednostavljeno prepričano, upozorio da je ZET – propao.
“Poštovani gospodine gradonačelniče, podružnica ZET-a više uopće nema uvjete za nastavak poslovanja”, napisao je Čović Bandiću. Iz Čovićeva dopisa evidentno je da Grad zapravo ZET-u ne osigurava sredstva potrebna za nastavak rada, što je do u detalje elaborirano. Nakon što je Bandićev gradski proračun ostao bez novca, gradonačelnik je dodatno srezao subvencije ZET-u. Iz Holdinga su ga stoga sada upozorili da će deficit najveće podružnice Holdinga, sa 4500 zaposlenih, do kraja godine iznositi zastrašujućih 890 milijuna kuna!
Nemilosrdne brojke
Konkretno: mjesečne subvencije od 62,5 milijuna kuna sada su smanjene na 43,5 milijuna te je bankrot neizbježan ako Bandić ne sjedne za stol s predstavnicima Holdinga i ne nađe neko rješenje.
Leasing rate koje mjesečno stižu na naplatu za 79 tramvaja, 214 autobusa, turističke vlakiće, 28 školskih autobusa i vozila za prijevoz invalida ne mogu biti podmirene pa proizlazi da je realan dug Grada Zagreba ZET-u u ovom trenutku 670 milijuna kuna, piše Čović u dopisu Bandiću. Do kraja godine ta će se brojka povećati još za 220, umjesto za predviđenih 163 milijuna kuna, i tvrtku baciti na koljena, alarmantni je zaključak Holdingovih stručnjaka.
Kako se navodi u dopisu gradonačelniku, ZET je do danas iz internih pozajmica i kreditnih sredstava dobavljačima platio oko 470 milijuna kuna, no preostalih 200 milijuna ne mogu podmiriti. Kada će posrnula podružnica morati prijaviti stečaj prema ovim podacima, čini se, samo je pitanje vremena. U dopisu se navodi kako mjere racionalizacije poslovanja koje se provode u području fiksnih i varijabilnih troškova ne mogu u ovome trenutku biti podmirene. U tu se kategoriju ubrajaju troškovi za gorivo, struju, ali i plaće zaposlenika, što znači da bi i u Holdingu mogle biti stopirane isplate.
Hitni i bolni rezovi
Kako bi se divovsku podružnicu ipak spasilo i pokušalo stati nakraj rastrošnosti gradske vlasti, Holding je okupio tim stručnjaka koji će već u rujnu predložiti novi tarifni model, uvođenje novih zona te povratak stare A-B karte.
Očito je da će karte poskupjeti, a izvjesno je i da će neke “socijalne” skupine izgubiti pravo na besplatni prijevoz. Hoće li školarci i studenti ostati bez pokaza, nije još jasno, no ZET će ubuduće subvencije za besplatan prijevoz morati financirati iz vlastitih sredstava, a to se u ovom trenutku čini nemogućom misijom. Besplatne karte ipak će morati biti u drugom planu, a u prvom je – očuvanje radnih mjesta.
Dramatičan dopis Bandiću: ZET više ne može poslovati!
Bjelica nakon teške utakmice: 'Ne tražim alibije!' Evo što kaže o spornom suđenju
"Isti sam trener koji je izgubio 5-0 od Olimpije, sad remizirao s momčadi koja pobjeđuje u Ligi prvaka", rekao je trener RIjeke Radomir Đalović
Klara Perko o poklonima svojih ljubavnih partnera: 'Nakit od 8 tisuća eura mi je dosta lijep'
"Pisalo je 'vjera, ljubav, nada', ali sada ću je skinuti jer nismo više zajedno", istaknula je Klara, a potom je naglasila i da je dobila ogrlicu s privjeskom dijamanta.
Zelenski otkrio kada očekuje kraj rata: 'Neće to biti jednostavan put...'
Rusija je uključila teritorije koje okupira u Ukrajini u svoje nedavno izvješće o inventaru stakleničkih plinova Ujedinjenim narodima, što je izazvalo proteste ukrajinskih dužnosnika i aktivista na samitu o klimatskim promjenama COP29 ovog tjedna
Ova lampa zapalila je društvene mreže, a svatko je može imati u svom domu
Jeste li čuli za impact poduzetništvo? Zaludjelo je svijet, a i u Hrvatskoj ima sve više sljedbenika
he,he... Jurakica je bila zadužena za pranje love iz državnih poduzeća, a Bandinjo za pranje i mužnju Zagreba i zagrepčana.