rizici državni

Vlada nije govorila istinu o koncesiji za Zračnu luku Zagreb, država ipak jest jamac za Pleso

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
23.02.2015., Zagreb - Posjet gradilistu i prezentaciju tijeka radova Novog putnickog terminala Medjunarodne zracne luke Zagreb. Photo: Davor Puklavec/PIXSELL
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
24.02.2014., Zagreb - Novi direktor Medjunarodne zracne luke Zagreb Bruno Mazurkiewicz. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL
Foto: Anto Magzan/Pixsell
13.10.2014., Zagreb - Sinisa Hajdas Doncic, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture. Photo:Anto Magzan/PIXSELL
11.04.2015.
u 16:30
Vlada je preuzela većinu rizika i time je dala implicitna jamstva.
Pogledaj originalni članak

Deficit državnog proračuna za prošlu godinu bit će veći od planiranog, upozorio je ovih dana ministar financija Boris Lalovac, među ostalim i zbog novog terminala Zračne luke Zagreb (ZLZ) koji grade privatni koncesionari predvođeni francuskim tvrtkama Bouygues i Aéroports de Paris.

A bio najbolji ugovor?!

Tako je izašlo na vidjelo da nije točno ono što su govorili u Vladi i Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture kad su dogovarali, i na kraju nakon puno natezanja dogovorili s Francuzima davanje Plesa u koncesiju, da je prednost te koncesije što neće biti dana državna jamstva za kredite pa se tako neće opteretiti javni dug i povećati proračunska rupa.

Usto, resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić tvrdio je da je koncesijski ugovor za ZLZ najbolji koji je Hrvatska dosad potpisala jer nema primjerice rizika prometa. No, postoje drugi brojni rizici koje je država preuzela na sebe u tom ugovoru, a zbog čega će investicija od 331 milijun eura u novi terminal biti dio deficita proračuna.

Kako su nam objasnili u Državnom zavodu za statistiku (DZS), ugovor o koncesiji za ZLZ po svom je sadržaju javno-privatno partnerstvo (JPP). Prema Eurostatovoj metodologiji, ako je većina rizika tog JPP-a, a što jest u slučaju koncesije na Plesu, na javnom partneru, odnosno državi, onda se ta investicija, za koju je uzet kredit, vodi kao trošak države. U DZS-u su nam rekli da se to naziva implicitno jamstvo.

Bez odgovora Ministarstva

No, neće odmah cjelokupna vrijednost te investicije ući u javni dug, nego samo njen realizirani dio u godini. Stoga je Lalovac i najavio da će u deficit za 2014. ući 400 milijuna kuna od investicije u novi terminal na Plesu. Rok za dovršetak tog terminala je kraj 2016. Rizici koje je država preuzela na sebe su, primjerice, odgoda plaćanja koncesijske naknade u slučaju više sile, ako Croatia Airlines ode u stečaj ili smanji broj letova...

U ugovoru stoji i to da će država, dođe li do njegova raskida, koncesionaru jednokratno platiti neotplaćeni iznos kredita s kamatama.

Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture na naša pitanja o jamstvima za ZLZ i njihovu iznosu do zaključenja ovog izdanja nismo dobili odgovore. Stoga ne znamo ni kako ih objašnjavaju s obzirom na to da je ministar Hajdaš Dončić tvrdio da Hrvatska neće dati nikakva jamstva koncesionaru ZLZ-a.

>>Stanovnici naselja Pleso prijete: Ne otvore li nam prolaz, blokirat ćemo ceste prema zračnoj luci

>>Uložili više od dva milijuna eura u razvoj tehničkog sektora

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 62

DU
Deleted user
16:36 11.04.2015.

Gospođo Hajdaš udana Dončić, kaj još treba otkriti da bi vi dali ostavku? Najnesposobniji i najbedastiji ministar najnesposobnije i najbedastije Vlade u povijesti RH.

IV
ivanlovin
16:45 11.04.2015.

za ovakve stvari pada Ministar minimalno a ako ne i cijela vlada u normalnim zemljama. Ne zbog duga nego zbog laganja narodu.

TO
tobita
16:40 11.04.2015.

Vlada ne govoei istinu I nista im se nece desiti, zato ovakovi clanci samo pidizu adrenalin.