Od spajanja Radionice željezničkih vozila Čakovec i Radionice željezničkih vozila Bjelovar, o kojem se mjesecima govorilo, vjerojatno neće biti ništa. Što će biti s tim dvjema tvrtkama kojima je vlasnik HŽ Cargo, trebalo bi biti poznato za nekoliko tjedana.
U RŽV-u Čakovec, tvrtki sa 67 godina iskustva koja je od 1993. godine u vlasništvu HŽ-a, dakle države, i zapošljava 200 radnika, predlažu privatizaciju po modelu radničkog dioničarstva, s čime su upoznali i ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaša Dončića.
– U sklopu restrukturiranja HŽ Carga traži se rješenje i za pet vlasnički povezanih tvrtki. Ministar je najavio da će se za tjedan ili dva znati više o sudbini Carga, a rekao je i da spajanje RŽV-a Čakovec i Bjelovar neće ići – kaže direktor Dražen Vidović. Ako država i odobri privatizaciju po modelu radničkog dioničarstva, čakovečka tvrtka trebat će najmanje tri godine da sama stane na noge, pa očekuje da u tom razdoblju i dalje usko surađuje s HŽ-om.
Tvrtka je 40 posto poslova obavljala za druge kupce kao što su Ina, Gredelj Zagreb, Končar KEV Zagreb i desetak manjih poduzeća diljem Hrvatske i u inozemstvu, no ovisna je o poslovima za HŽ. Bavi se izradom, održavanjem i popravkom novih specijalnih teretnih vagona, održavanjem različitih serija teretnih vagona, izradom konstrukcija niskopodnih tramvaja i elektromotornih vlakova te drugim poslovima. Prije nekoliko mjeseci i u Čakovcu i u Bjelovaru radnike je uznemirila vijest o spajanju dviju tvrtki koje bi moglo dovesti do ukidanja nekih radnih mjesta. U Bjelovaru su strahovali i od preseljenja sjedišta tvrtke u Čakovec, a posebno glasan bio je sindikat. Ako ne prođe prijedlog o radničkom dioničarstvu i prodaji 74 posto tvrtke u prvoj fazi privatizacije, a 26 u drugoj, ostaje mogućnost prodaje cijele tvrtke strateškom partneru.
– Konačnu odluku donosi vlasnik, a to je država – kaže Vidović.