Ispit zrelosti

Državna matura: Na ispitu je i rad nastavnika i škola

Foto: PIXSELL
Državna matura: Na ispitu je i rad nastavnika i škola
26.05.2010.
u 20:59
Stručnjaci upozoravaju da ovakva matura nema svrhu i da je upitna kao kriterij upisa na fakultete.
Pogledaj originalni članak

Polaganjem testa iz matematike na osnovnoj i višoj razini sutra za ovogodišnje maturante počinje nekoliko najvažnijih dana u kojima će se svojim znanjem pokušati izboriti za željeni fakultet i tako si na određen način definirati svoju budućnost. Iznimno loši rezultati koje su ostvarili prošle godine na probnoj državnoj maturi, na kojoj je iz matematike na osnovnoj razini jedinicu dobilo 33 posto, a na višoj razini čak 45 posto tadašnjih trećaša, nisu obeshrabrili maturante ni profesore.

– Očekujem dobre rezultate. Prošle godine učenici nisu bili posebno motivirani jer im rezultat tog testa nije utjecao ni na što. Bila je to samo vježba. Ove godine stvar je malo drukčija i zato očekujem izvrsne rezultate – uvjerava nas Petar Mladinić, ravnatelj zagrebačke Pete, jedne od najboljih matematičkih gimnazija u Hrvatskoj.

Mladinić priznaje da će učenici pojedinih programa, odnosno škola, imati lošije rezultate od prosjeka. No i takvi, loši rezultati, dobra su informacija prosvjetnim vlastima jer govore o kvaliteti rada nastavnika i škole i sugeriraju prosvjetnim vlastima gdje nešto trebaju poduzeti.

Promašena svrha
Sveučilišni profesor dr. Petar Bezinović, koji je pokrenuo i pripremio prvi prijedlog provođenja državne mature, jako je nezadovoljan onim u što se ona pretvorila.

– Obilježava je nedostatak razvojne vizije, promašena joj je svrha, diskriminira strukovno i umjetničko obrazovanje, krši načela edukacijskih mjerenja, a upitno je i korištenje državne mature za upise na fakultete – nabraja Bezinović.

Procjenjuje da je ova generacija maturanata iz strukovnih i umjetničkih škola žrtvovana te podsjeća da je prvobitna namjera projekta bila provjera kvalitete sustava, pa tek onda učenika. Dodaje također da bi testovi morali biti povezani s planom i programom učenja predmeta, što sada nije slučaj. Iako je za ovogodišnje maturante kasno, Bezinović tvrdi da je nužna cjelovita vizija razvoja obrazovanja koju će osmisliti prosvjetna javnost i da parcijalna rješenja nisu dobra.

Bolje nego lani
Goran Sirovatka, ravnatelj Centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja koji provodi državnu maturu, naglašava da će oni na temelju rezultata državne mature jasno detektirati loše programe i sredine.

– Prosvjetne vlasti na osnovi toga morat će poduzeti određene aktivnosti. Mi im samo možemo reći gdje problem postoji, ali ne možemo nuditi rješenja. To je na njima. Ali sigurno je da su promjene u programima potrebne – kaže Sirovatka. Vjeruje da će rezultati biti bolji nego prošle godine.

A sve to što se bude planiralo i eventualno događalo u budućnosti malo će koristiti maturantima koji danas pišu test iz matematike, sutra iz hrvatskog, a sljedećeg tjedna iz stranih jezika.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

XA
Xaver
21:38 26.05.2010.

Primorac digao sidro i ostavio nam školstvo kakvo ne bi poželio najgorem neprijatelju. Sve je upropastio; i visoko i srednje. Šuvar je mila majka naspram njega!!

ST
standup
23:50 26.05.2010.

ma kako cé dica naucíti, i zahtjevati se od njih znanje,..kada su Ucítelji-Nastavnici-Profesuri...trube a i \"pmalo-koruptivni\" ??..Vecína tih \"pedagoga\" su se upisala na te \"fakultete\" .., jer ih drugdii nisu primili.,..nisu prosli prijemni..., pa su se \"pedagogizirali\"..!!... (istina i placé nisu bas´-prevelike)