Učenici trećih razreda gimnazija rješavali testove:

Državna matura: Pitanjima nas žele zbuniti, a ne provjeriti što znamo

18.03.2009.
u 18:40
Pogledaj originalni članak

Pitanja za državnu maturu iz hrvatskog jezika i matematike nekim učenicima trećih razreda gimnazija iznimno su jednostavna, dok su drugima komplicirana i zbunjujuća.

Sve ovisi o školi
Sve ovisi o tome koju školu učenici pohađaju, odnosno jesu li skloniji društvenim ili prirodoslovno-matematičkim predmetima. – Pitanja iz matematike zaista su teška – složilo se četvero naših sugovornika, učenika trećih razreda Sedme gimnazije. – Iz hrvatskog su pitanja lagana, ali zbunjujuća.

Ide se na to da nas se zbuni, a ne provjeri znanje. Recimo, na pitanje ponude četiri odgovora, kažu da trebamo zaokružiti točni, a točna su dva. Pa mi razmišljamo – zaokružiti oba ili jedan od njih – kaže Sara Stjepanović. Njezinom kolegi Mariju Paviću nije jasno zašto postoje dva testa za državnu maturu – na osnovnoj i višoj razini.

–Trebalo je odrediti, primjerice, da postignutih 100 bodova na testu znači višu razinu, a 60 osnovnu. Tako bi bilo manje poslao i uštedio bi se novac – kaže Mario. Ani Petković i Mihovilu Bačiću, također učenicima Sedme gimnazije, lakša su pitanja iz hrvatskog nego iz matematike.

‘Bit ćemo zakinuti’
Svi su oni, kako kažu, društvenjaci, a takav im je i izbor fakulteta – pravo, ekonomija, politologija, psihologija, jedino Mario kani i na medicinu. Drže da će biti zakinuti u odnosu na svoje starije kolege i da će oni biti pokusni kunići. Slično govore i njihovi kolege iz matematičkih Pete i Petnaeste gimnazije. Ipak, postoji i bitna razlika – Adrianu, Brunu i Frani lakša je matematika.

– Zadaci iz matematike su prejednostavni, a ni hrvatski, ako se nauči, nije težak – tvrdi Adrian Satja Kurdija, iz Pete gimnazije, budući student matematike.

– Matematika je lagana, a pitanja iz hrvatskog nisam niti pogledao jer još nisam počeo pripreme za državnu maturu – kaže Frane Kurtović, kojem je državna matura “korak naprijed, ali u početku može stvoriti probleme”.

Učenici drže da ih čeka previše testova.


Vokić: Čemu ako ostaju prijamni?

– Po onome što sam vidjela, pitanja iz hrvatskog su jednostavna, a matematiku, budući da nisam stručnjak, neću komentirati. Samo, nije mi jasno čemu državna matura ako 26 fakulteta ima svoje uvjete, odnosno neke oblike prijamnog? – komentira ravnateljica Sedme gimnazije Ljilja Vokić. – Riješio sam sva pitanja iz hrvatskog jezika, matematiku nisam niti pokušao. Mislim da su to za gimnazijalce jednostavni testovi – drži Drago Bagić, ravnatelj Druge gimnazije.

Pogledajte na vecernji.hr