DUBROVNIK Brojili smo automobile u javnoj garaži

Dubrovačka javna garaža na dan ima prihod manji od 1000 kuna

20.03.2009.
u 16:16
Pogledaj originalni članak

Prvi tjedan novoga režima naplate parkiranja na području koje gravitira povijesnoj dubrovačkoj gradskoj jezgri nije pokazao da su građani zainteresirani ostavljati automobile u javnoj garaži na Ilijinoj glavici. Naime, novinarska ekipa Večernjeg lista svakodnevno je od ponedjeljka do petka u iste sate obilazila garažu te brojila automobile parkirane u njoj. Rezultati su i više nego porazni.

Najviše 19 automobila
Svako jutro oko 10 sati boravili smo u garaži na Ilijinoj glavici. Iako su sva vozila koja smo u njoj zatekli parkirana na prvoj razini, svaki smo put obišli sve četiri razine kako ne bismo propustili poneko vozilo. S brojenjem nismo imali problema – ni jedan dan nismo morali brojiti niti do 20.

U ponedjeljak je u garaži bilo parkirano 14 automobila, dan kasnije bilo ih je 5 više i pomislili smo kako je gradska uredba ipak urodila plodom pa će se broj korisnika svaki dan povećavati, pa barem i simboličnim brojkama. No, sljedećih dana broj vozila parkiranih u garaži nije se povećavao. U srijedu je u garaži bilo 17 automobila, u četvrtak ponovo 19, a u petak oko 10 sati u garaži na Ilijinoj glavici bilo je parkirano 15 automobila.

Posve je jasno da ovakvi podaci idu na ruku onima koji govore o financijskoj neisplativosti najvećeg projekta aktualne gradske vlasti, kako garažu na Ilijinoj glavici voli zvati gradonačelnica Dubravka Šuica. Naime, u garaži postoji 711 parkirališnih mjesta.

Prilikom predstavljanja isplativosti ove garaže rečeno je da tijekom najjače turističke sezone ona treba biti popunjena 80 posto, u predsezoni i posezoni popunjenost treba biti 60, a u ostatku godine, u što spada i sadašnje razdoblje, popunjenost treba biti 40 posto. Svaki dan oko 10 sati, kada se ipak treba očekivati ponešto vozila u garaži, maksimalna popunjenost bila je 2,67 posto, a i to je onih dana kada smo izbrojili 19 automobila u garaži.

Autobus prazan
Ako bismo uzeli da je prosječno u garaži bilo 16 automobila kada smo ih mi brojili te takvu “popunjenost” pomnožili s 10 sati te cijenom od 6 kuna za sat parkiranja, koliki je cjenik u garaži, dolazimo do podatka da garaža na Ilijinoj glavici na dan ima 960 kuna prihoda! Nismo sigurni kako je taj iznos dovoljan za podmirenje troškova zaposlenih radnika na porti garaže i njezinu održavanju.

Osim radnika, na krovu garaže svaki je dan parkiran i minibus gradskoga prijevoznika Libertasa koji prometuje na kružnoj liniji Pile-garaža, a i on je također – uvijek prazan. Vozač autobusa rekao nam je kako se malo tko ovaj tjedan vozio njime, a dodatni razlog izbjegavanju vožnje je i činjenica kako je ona besplatna samo za vozača automobila parkiranog u garaži. Ostali putnici moraju platiti autobusnu kartu.

Pogledajte na vecernji.hr