Pad fiksne i mobilne mreže Hrvatskog telekoma u cijeloj Hrvatskoj danas prijepodne uznemirio je mnoge i pokazao kako tehnologija nije ni pouzdana ni nepogrešiva. Dapače, može izazvati kolaps velikih razmjera. Iako ni u jednom trenutku prekid veza nije bio potpun, nemogućnost da se u željno vrijeme nazove hitna služba 112 izazvala je paniku, kazali su ogorčeni građani.
Ispadanje mreže ne pogađa samo pretplatnike određenog operatora, već i ostale korisnike.
Bez kruha i mlijeka
“Nisam u trgovini mogla platiti namirnice karticom jer im se POS uređaj nije mogao spojiti na internet, a nisam mogla ni do gotovine jer ni bankomat nije radio.” “Promet nam je stao jer nismo mogli izdavati račune”, priča je brojnih konobara i vlasnika kafića. – Nemam goriva ni gotovine. Crpka ne može primiti karticu, bankomati ne rade. Kako ću odvesti dijete u školu? – pitala se jedna Splićanka. – Pola dana izgubio sam na pokušaje da stupim u kontakt s ljudima koji su mi trebali, a bojim se da će mi neki poslovi i propasti – kaže fotograf Milivoj Kuhar iz Čakovca, koji nije uspio obaviti ni isplanirane poslove vezane za sređivanje papira u Međimurskoj županiji jer je i njima sustav pao. U nevladinoj udruzi ACT u Čakovcu nisu mogli slati mailove, a ni koristiti mobitele i fiksne telefone. Usto su trebali s Poreznom upravom riješiti nešto hitno, no i oni su imali smetnje, a u Hrvatskoj pošti istovremeno nisu mogli slati pošiljke! Za privatne korisnike koji nisu mogli surfati ili nekoga dobiti na mobitel to je bilo frustrirajuće, ali za tvrtke i nas udruge kojima je internet nužan za svakodnevni rad, ovo je bila užasna situacija, potpuni kolaps! – kaže Sebastijan Brumec.
Bilo je i duhovitih: – Nisam mogao uplatiti listić u kladionici, a uvjeren sam da je dobitan! Bude li, tko će mi nadoknaditi štetu?! – žalio se Splićanin. – Ja sam zadovoljna, barem jedan dan neću “peglati” karticu – rekla nam je njegova prijateljica.
Sve u svemu, građani diljem Hrvatske žalili su se na probleme s bankomatima, u poslovnicama banaka nisu se mogle obaviti transakcije, čekalo se u trgovinama, burza je dio jutra bila u prekidu, neke taksi-prijevoznike, poput zagrebačkog Cammea, nije se moglo dozvati.
Prema podacima iz Centralnog informacijskog i zdravstvenog sustava HZZO-a, danas do 14 sati u cijeloj je Hrvatskoj u primarnoj zdravstvenoj zaštiti izdano 44 posto manje recepata nego dan prije, podignuto je 17 posto manje recepata u ljekarnama u odnosu na ponedjeljak.
HT se ispričao
– Ukupni promet u cijelom zdravstvenom sustavu manji je za 22 posto, objasnio je Ozren Pezo – pomoćnik ravnateljice HZZO-a. Sa Zagrebačke burze kazali su da je teško procijeniti stvarne posljedice te vjeruju da su u nastavku trgovanja nadoknadili eventualne gubitke do kojih je moglo doći jer zbog sveobuhvatnosti poteškoća nisu postojali uvjeti za fer, urednu i djelotvornu trgovinu. Zaštitni mehanizmi postoje, ali dizajnirani su za manje poteškoće od ove. Što se zapravo dogodilo, još se uvijek ne zna. Neki, poput korisnika KuNaNeT, na Twitteru su se pohvalili da su odgovorni za pad sustava, no iz HT-a su to odlučno demantirali.
U priopćenju HT-a kaže se: “Za vrijeme trajanja poteškoća ni u jednom trenutku nije bilo potpunog prekida telekomunikacijskih usluga. Uzroci će biti poznati nakon detaljne analize stručnjaka HT-a i partnera. Stručnjaci HT-a i Ericssona odmah su pristupili otklanjanju poteškoća. Telekomunikacijski promet potpuno je normaliziran u 13 sati. Iskreno se ispričavamo svima koji su imali poteškoća u korištenju naših usluga”.
>>Ako ste imali problema zbog poteškoća u radu HT-a, javite nam na javi@vecernji.net
>> Državni Stožer za zaštitu i spašavanje u Županji prestaje sa radom 15. lipnja
Vazno da nemaju problema pri naplati usluga!