PARILICE

Električne cigarete u Parizu postale pomodarstvo: 'To je avangarda'

Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
Pariz
09.12.2014.
u 07:15
Među izlagačima je i vodeća hrvatska kompanija za prodaju električnih cigareta Parilica.hr
Pogledaj originalni članak

Elizejske poljane, žila kucavica Pariza, avenija je gdje kupuju slavni, poput nogometne zvijezde Paris Saint-Germaina Zlatana Ibrahimovića. Blještavi izlozi, koji noću obasjavaju ulicu, pokazuju što je u modi u Francuskoj. Uz luksuzne cipele i torbice Louis Vuittona, kozmetiku Guerlaina i Renaultove automobile na struju, sve više se prodaju električne parilice, proizvod koji se mnogima donedavno činio smiješnim.

„To je avangarda“, ističe Geraldine, vlasnica trgovine „Alter Smoke“ na čijim se bijelim policama nalaze male bočice s tekućinama različitih aroma. Nazivom trgovine želi ukazati na alternativno pušenje koje je, kako napominje, „jeftinije, zdravije i daje slobodu pušenja u prostorima gdje su zabranjene klasične cigarete“.

Električna cigareta ili parilica električni je proizvod koji simulira pušenje stvarajući paru. Dok duhanska cigareta izgara i stvara dim, električna cigareta isparava jer se prilikom zagrijavanja tekućina pretvara u paru. Preko ceste, nasuprot „Alter Smokeu“ nalazi se još jedna trgovina električnim cigaretama, a stotinjak metara dalje još jedna.

„Francuzi masovno ostavljaju cigarete i počinju koristiti parilice“, kaže Geraldine. Zadovoljna je poslovanjem baš kao i njena konkurencija. Ne iznenađuje stoga što se u gradu mode i luksuza održava najveći svjetski sajam ovih proizvoda. Nekoliko kilometara dalje, na sjeveru Pariza, znatiželjnici obilaze štandove VAPEXPO-a, mjesta gdje se jednom godišnje susreću proizvođači, trgovci i potrošači.

Prvi dan potrošači isprobavaju proizvode različitih okusa i oblika, uključujući parilicu sa skupocjenim dijamantom. Cijene variraju od 30-ak pa do nekoliko stotina eura. Tijekom preostala dva dana biznismeni sklapaju poslove utirući put nadirućoj industriji.

Štandove je obišao 6.431 posjetitelj, dvostruko više nego prošle godine.

„Srušeni su svi rekordi. Bilježimo nezapamćeni interes“, kaže Elise Letierce, glasnogovornica sajma. Lani su ondje bili posjetitelji iz 25 zemalja, no sada su došli iz 57 država.

Među njima je i vodeća hrvatska kompanija za prodaju električnih cigareta Parilica.hr.

„Na ovakvim mjestima određuje se budućnost sektora te sklapaju veliki poslovi“, kaže Filip Tokić, direktor Parilice.hr. Kompanija sa sjedištem u Slavonskom Brodu na pragu je ulaska na talijansko tržište.

„Želimo se širiti i otvarati radna mjesta u Hrvatskoj “, napominje Tokić, jedini hrvatski predstavnik na ovogodišnjem sajmu . „ No treba spomenuti važnog europskog proizvođača tekućina za električne cigarete, Eldu iz Nove Gradiške koja je inače redovni izlagač“, dodaje. Zanimljivo da su dva najveća hrvatska igrača u ovom sektoru iz iste županije, Brodsko-posavske.

Većina od 30-ak zaposlenika Parilice.hr radi u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Zadru i Slavonskom Brodu gdje je sve prisutniji pariški trend. Među poznatim osobama u trgovine Parilice.hr zalaze glumica Mia Begović, njena kćer Maja Lena Lopatny i manekenka Aleksandra Grdić. Severina u spotu za pjesmu Uno momento uživa u ovom proizvodu.

Tokić napominje kako se percepcija kupaca prema električnoj cigareti promijenila unazad par godina. „Od nezgrapnog sredstva za odvikavanje od pušenja parilice postaju pomodarski proizvod“, kaže.

S obzirom da su gradovi uvijek odraz modernosti ne čudi što se ovaj trend širi iz najnaseljenijih centara. Na pariški sajam prvi put su došli Amerikanci, a među njima i najveća zvijezda industrije Phil Busardo.

On je, naime, svojevrstan „celebrity“ u svijetu električnih cigareta, nešto poput Cristiana Ronalda u nogometu. Busardovo testiranje proizvoda preko YouTubea prate tisuće proizvođača, trgovaca i potrošača, a ocjene služe kompanijama kao referenca u poslovanju.

„Utrka proizvođača u vrsti, dizajnu i atraktivnosti ovih proizvoda nikada nije bila intenzivnija“, naglašava Busardo. U Pariz su došla 123 izlagača, od čega su 35 posto proizvođači tekućina i 22 posto proizvođači opreme.

Doktorica Jill Creighton iz Suffolka, regije na istoku Engleske, kaže kako proizvođači rade atraktivne bočice s raznobojnim tekućinama i okusima poput višnje i čokolade što privlači tinejdžere. „Oni će rado koristiti nešto s okusom čokolade. Sve više učenika i tinejdžera koristi električne cigarete, to je novi trend“, napominje.

Na američkom tržištu prevladavaju tekućine s voćnim aromama dok u Europi pa tako i Hrvatskoj dominiraju tekućine s duhanskim aromama.

U fokusu sajma su i zemlje sjevera Afrike – Maroko, Alžir i Tunis- gdje posao cvjeta unatoč jeftinim klasičnim cigaretama. Navika pušenja nargile prelazi na parilice.

Francuz Pierre Durand, nakon što je primijetio snažan rast potražnje u svojoj zemlji, i sam se uključio u biznis.

„Baza naših klijenata je eklektična, to je mješavina različitih profila ljudi. Od hipstera iz informatičkih ureda do investicijskih bankara“, objašnjava. „Većinom su to bivši pušači koji umjesto da prestanu pušiti prelaze na parilice“, kaže Durant.

Sophie Louise Baker, 27-godišnja računovotkinja, za sebe kaže da je bivši pušač. „Prvi put su stvoreni preduvjeti za masovni prestanak pušenja“, napominje. „Nema pepela, smrdljive odjeće i lošeg zadaha“, ističe.

No u Sjedinjenim Državama mnogi se na njih odlučuju jer su ih vidjeli kod svojih filmskih idola Jacka Nicholsona, Leonarda Di Caprija, Katy Perry ili pak Lindsay Lohan. Glumica Milla Jovovich pojavljuje se s parilicom u najavi filma Cymbeline, modernoj interpretaciji Shakespeareove tragedije, koja dolazi u kina iduće godine. Prema glasinama kanadski proizvođač SmokeStick platio je milijun dolara za proizvodnju filma.

Reklame za parilice potpuno odudaraju od starih reklama za cigarete. Umjesto šarmantnog biznismena koji zavodi djevojke izborom marke cigareta, dominiraju čisti prostori i imena poput Apollo ili Orbit.

Menadžer jedne duhanske kompanije iz Hrvatske, pod uvjetom anonimnosti, kaže: „To nam nije prijetnja. Riječ je o malom broju korisnika i novcu nedovoljnom da bi ugrozio duhansku industriju“.

U Parilici.hr, čiji svi zaposlenici koriste električne cigarete, uvjereni su pak u promjenu navika.

„Parilice su izraz težnje za pozitivnim životnim navikama“, zaključuje Filip Tokić, bivši pušač.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

AA
aabbcc
09:03 09.12.2014.

Napokon zavjese padaju i pocinje se pisati da duvanska industrija i cigarete postaju samo ruzna proslost.

Avatar comandante
comandante
07:47 09.12.2014.

u toj parilice se pare ili???