Europski pravni okvir nastoji osigurati zaštitu gospodarskih i pravnih interesa potrošača u slučaju sporova. Temeljna načela politike zaštite potrošača EU obuhvaćaju zabranu nepoštene poslovne prakse i ugovaranja na štetu potrošača te potiču učinkovito rješavanje potrošačkih sporova izvan sudskih postupaka. Može se reći da se nastoji postići povećana razina pravne sigurnosti potrošača na jedinstvenom tržištu EU.
To se posebice odnosi na područje zaštite u elektroničkoj trgovini te u sektoru prometa i financijskih usluga. Jeftinije, brže, jednostavnije rješavanje potrošačkih sporova ono je čemu se teži u EU. U tome veliku ulogu igra i uzajamna pomoć između država članica, koja se odnosi na razmjenu informacija u cilju zaštite potrošača, odnosno zahtjeva za uvođenjem odgovarajućih mjera uz koordinaciju nadzora tržišta proizvoda i usluga. Nadležna tijela države članice EU, u tom smislu, obavještavaju Europsku komisiju o povredi, odnosno o provedenim mjerama te postignutim učincima i koordinativnim aktivnostima.
Značajna mreža za rješavanje potrošačkih sporova jeste Mreža europskih potrošačkih centara (engl. European Consumer Centres Network - ECC-Net) koja promiče pojednostavljeno i brzo rješavanje sporova potrošača u prekograničnoj trgovini. ECC-Net povezuje 29 nacionalnih potrošačkih centara uspostavljenih u 29 država (odnosno u svim državama članicama, uz Norvešku i Island).
Nacionalni potrošački centri imaju obvezu pružiti besplatan savjet potrošačima iz spomenutih država mreže te im tako pomoći riješiti spor koji je nastao s ponuditeljem iz druge države mreže. Već sad u okviru mreže funkcionira više od 700 nadležnih tijela za rješavanje potrošačkih sporova. Osim vrlo jednostavnog načina utvrđivanja nadležnog tijela iz mreže u državi članici mreže, dostupna je i forma pritužbe te posebna forma pritužbe za potrošače koji su oštećeni u svojstvu putnika u zračnom prometu. Hrvatski potrošači, po stjecanju punopravnog članstva u EU, dobit će mogućnost sudjelovanja u radu mreže i korištenja dobrobiti koje ona donosi.
U cilju što učinkovitijeg, jeftinijeg i bržeg rješavanja potrošačkih sporova na razini EU promiču se postupci posredovanja, mirenja i arbitraže. Alternativno rješavanje potrošačkih sporova izvan sudskih postupaka svakako ide u prilog potrošača. U većini država članica EU tijela za alternativno rješavanje sporova uspostavljena su na nacionalnoj razini, iako mogu biti uspostavljena i na regionalnoj ili lokalnoj razini.
Uključivanje stranaka u postupke te vrste isključivo je voljne naravi, a većina postupaka rješava se u pravilu u razdoblju od 90 dana. Ipak, odluke koje se donesu u sklopu tih izvansudskih postupaka u nekim državama članicama EU pravno su obvezujuće, ali u nekima nisu. U tom smislu, one se mogu kretati od neobveznih preporuka do odluka koje su obvezujuće za stranke. Postupci mogu biti besplatni ili uz njih može biti vezano plaćanje određene pristojbe (iako su i tada znatno jeftiniji od sudskih postupaka). Punopravno članstvo Hrvatske u EU donosi hrvatskim potrošačima još glasnije promicanje alternativnih načina rješavanja sporova izvan sudskih postupaka, što svakako može doprinjeti učinkovitosti zaštite potrošača.
Nadalje, EU poboljšava i pojednostavljuje mogućnost pristupa sudovima u građanskim i trgovačkim prekograničnim sporovima u okviru tzv. European Small Claims Procedure kada vrijednost spora ne prelazi iznos od 2000 eura. Odluke koje se donesu u sklopu tih postupaka imaju pravnu snagu i u drugim državama članicama EU. Cilj je smanjiti troškove, ali i postići brz postupak u kojem nije potrebna stručna pravna pomoć. Osim toga, nadležni sud tijekom cijelog postupka nastoji postići nagodbu između stranaka, ako je to ikako moguće.
Da, pogotov kad proizvođači neće trebati označiti GMO sadržaj u hranidbenim proizvodima ................ ovo su čiste laži, mazanje oći i priče za malu djecu ........... . Jedino koga EU štiti je krupnog kapitala i korporacije, .............. ljudi, građani su samo sredstvo i statistika .............