Delegirani upravitelj Fiata, Sergio Marchionne, oštro je napao sindikate koji odbijaju potpisati sporazum s pogonom tvornice automobila u mjestu Pomiglianu d'Arcu pokraj Napulja. Fiat želi da sindikati potpišu nove obveze prije negoli će uložiti 700 milijuna eura u obnovu pogona i proizvodnju novog modela Pande. Sve sindikalne organizacije, osim one CGIL, potpisale su s Fiatom sporazum o razvojnom planu pogona u mjestu Pomiglianu d'Arcu. Odbacivanje razvojnog programa od strane sindikata CGIL, odnosno metalmehaničkog ogranka Fiom te sindikalne konfederacije, moglo bi značiti zatvaranje pogona u kojem danas radi 5.100 djelatnika i prebacivanje proizvodnje u Poljsku.
"Nemojte me zafrkavati", rekao je ljut Marchionne, "u ponedjeljak su radnici Fiatova pogona u sicilijanskom mjestu Termini Imerese štrajkali kako bi mogli gledati utakmicu nogometne reprezentacije". Isto su učinili i radnici iz pogona u Pomiglianu, ali i drugdje.
"Ako nećemo ozbiljno raditi, Fiat će otići. Italija više neće imati industriju", rekao je Marchionne.
Čelnik sindikata Fiom-Cgil, Maurizio Landini, kaže kako taj sindikat želi da Fiat uloži sredstva u obnovu pogona, ali kako ne može prihvatiti sve uvjete iz ponuđenog im sporazuma, jer se u njemu negiraju neka prava na štrajkove i bolovanja. A, upravo je pogon u Pomiglianu onaj u kojem se najviše odlazi na bolovanje i izostaje s posla. Marchionne je iznio plan razvoja za razdoblje 2010.-2014., prema kojem Fiat namjerava uložiti 700 milijuna eura i početi u drugoj polovici 2011. proizvoditi nuvu Pandu. Ali "ako neće biti sporazuma sa sindikatima, onda od ulaganja neće biti ništa", izjavio je Marchione.
Ostale sindikalne organizacije osim Fiom-Cgila, koji je vezan s bivšim komunistima, su sporazum prihvatile. O sporazumu će 22. lipnja na referendumu glasovati radnici i na osnovu rezultata će se ugovor potpisati ili ne. Jedna od točki sporazuma predviđa, na primjer, smanjenje sa 40 na 30 minuta dnevni odmor. Tih 10 minuta više u proizvodnji znači 8,3 operacije više po smjeni, a to znači proizvesti 25 automobila dnevno više ili 6.650 automobila više godišnje. Tih malih 10 minuta dnevno vrijedi 6.650 automobila godišnje. Radilo bi se u tri smijene po osam sati (od 6 do 14 itd.) s pola sata odmora šest od sedam dana u tjednu. Predviđeni su i dodaci za noćni rad itd., ali je smanjena mogućnost odlaska na bolovanja. Upravo taj dio sporazuma, glede bolovanja i eventualnih štrajkova, sindikat Fiom-Cgil ne želi prihvatiti i govori kako Fiat želi ukinuti prava zajamčena nacionalnim zakonima.
Marchionne prijeti da će se Panda proizvoditi u Poljskoj, ako se plebiscitarno neće prihvatiti sporazum s Fiatom u pogonu u Pomiglioneu. Inače, u poljskom pogonu Fiata 6.000 zaposlenih proizvodi 600.000 automobila godišnje, a 5.100 zaposlenih u Pomiglianu proizvodi samo 35.000 automobila godišnje.
E svaka čast talijanima! Oduševili su me.... već se neko vrijeme dvoumim da li uskoro zamijeniti automobil Fordom Fiestom ili Fiat Bravom - mislim da je odluka donešena - volim da mi auto naprave radnici koji vole nogomet i koji su zdravi u glavi da glupe šefove otjeraju u 3 materine kada to zasluže! Neka uživaju u nogometu, a ja ću u rujnu ili listopadu uživati u novom Fiat Bravu - ili možda u studenom ako isporuka zbog štrajkova bude kasnila - who cares! :-))