S čela Ministarstva znanosti obrazovanja i športa Dragan Primorac otišao je prije godinu dana. Zamijenio ga je Radovan Fuchs na kojeg su se danas žestoko obrušili SDP-ovci.
- Tražimo da se na svaku odluku i na sve buduće inicijative Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa stavi moratorij. Nema nikakva smisla da sadašnji ministar određuje zadaće budućeg ministra - poručio je Gvozden Flego za kojeg je, kako kaže, jadna ona država koja, kada joj ponestane novca, uzima od obrazovanja.
- Ministar Fuchs pristao je da se proračun resornog ministarstva smanji za devet posto. Znamo čime je to rezultiralo, dramom s udžbenicima, prisjetio se Flego. No tu popis loših Fuchsovih koraka ne staje jer on ionako, kaže Marija Lugarić, ide dobro utabanim putevima, a rezultat su nesnalaženje, lutanja, protuzakonitosti...
Ministarstvo obrazovanja, kaže Lugarić, ne poštuje Pedagoški standard izglasovan u Saboru i po kojem u razredu može biti najviše 28 đaka, nego Fuchs donosi svoj pravilnik koji dozvoljava razrede s po 30 đaka. Čudi se i mjerama ušteda prema kojima se ukidaju škole, zabranjuje zapošljavanje stručnih suradnika, smanjuje broj ložača u školama s kotlovnicama.
Lugarić se osvrnula i na probleme oko državne mature i velikog broja izostanaka đaka jer su u isto vrijeme morali polagati ispite i pohađati nastavu, ali i na nepravilnosti oko e-matice. Njezin stranački kolega Daniel Mondekar kao veliki Fuchsov propust vidi povlačenje sufinanciranja projekata iz europskog fonda teškog 55 milijardi eura čime se, kaže, naša znanost svela na nacionalno financiranje.
- Novih projekata nema, a zemlje EU okrenule su se upravo znanstvenim projektima za izlazak iz krize. Mladi doktori znanosti dobivaju otkaze jer u proračunu nema novca za njihovo zapošljavanje. Naša znanost tone - poručio je Mondekar. U svakom slučaju, zaključuju SDP-ovci, budućnost nam neće biti svijetla nastavi li hrvatsko obrazovanje i znanost ovim putem. Rezultati će, ulaskom u EU, postati porazni. Rapidno ćemo početi gubiti studente, znanstvenike, stagnirat ćemo i tonuti. I dalje nećemo imati ni jedno sveučilište u top 1000 sveučilišta u svijetu, ljestvici na kojoj su čak dva slovenska sveučilišta.
Umjesto da se \"štednja\" provodi na nizu agencija koje su formirane da preuzmu dio poslova Ministarstva prosvjete i športa - a to nisu ostvarile, uništava se postignuti kvalitet školovanja. Umjesto da se uz obrazovanje unapređuje odgojno djelovanje škola (smanje tenzije, agresivnost, promoviraju moralne vrijednosti, pomaže odgojno djelovanje roditeljima) omogućuje individualni pristup ( na temelju sposobnosti i mogućnostima učenika) u postojećim odjelima, mijenja se pedagoški standard, zanemaruju pedagoške, psihološke i socijalne službe neophodne školama, izmišljaju se nastavni predmeti u kojima nema stručnih učitelja niti se oni školuju. Ove nebuloze upropaštavaju mogućnosti današnje djece u konkurenciji s učenicima u EU - s kojima se trebamo sučeliti i to za ljubav kratkoročnih spašavanja proračuna. Katastrofa. Mrežu škola treba racionalizirati ali učenike ne trpati u nove sredine, jer su svojim \"malim\" sredinama jedino je moguće pretiti njihov razvoj i \"držati ih na oku\".