Bilo je to inženjersko čudo bivše države, rađeno u tajnosti za vrijeme Hladnog rata. Objekt 505, vojni aerodrom Željava, kodnog imena Klek bila je i jedna od najvećih jugoslavenskih investicija, ali i najveći podzemni aerodrom u Europi. Vojna baza Željava napravljena je tako da preživi i nuklearni napad. "Objekt može izdržati udar jačine 20 kilotona, odnosno da su Little Boy i Fat Man, koje su bačene na Hirošimu i Nagasaki, pale na Željavu, ona bi ostala zaštićena", rekao je prije nekoliko godina za Večernji list ratni fotoreporter Hrvoje Grgić, zaljubljenik u ovo mjesto, čiji dijelovi danas podsjećaju na napušteni Pripjat. Željava nije preživjela raspad države koja ju je stvorila. JNA ju je koristila i za napade na Hrvatsku, s njezinih pista letjeli su avioni koji su 1991. gađali TV odašiljač na Sljemenu i Banske dvore.
Pri bijegu JNA ju je minirala i uništila kako bi spriječila njeno daljnje korištenje. Zato bi turisti koji ju danas obilaze kao atrakciju trebali biti vrlo oprezni. A apokaliptični prizori na sve strane ono su što privlači znatiželjnike. Željava je danas potpuno devastirana, išarana, uništena i zarasla.
Smještena je na granici Hrvatske i BiH, između Ličkog Petrovog Sela i Bihaća. U pogonu je bila od 60-oh godina prošlog stoljeća. Sastoji se od zgrade baze, podzemnih hangara, odnosno tunela, ukopanih u planinu Plješivicu u koje su se mogli smjestiti MiG-ovi 21 te pet pista. Svaka je dugačka oko 2,5 kilometara, a široka 40 metara. Međusobno su povezane. Tri se nalaze na području današnje Hrvatske, a dvije na teritoriju BiH. Željava je imala i protuzračnu obranu, kinodvoranu, dom kulture, benzinsku crpku, velike radionice s hangarima... Ukupno 34 zgrade.
Prema nekima Željava bi se trebala obnoviti, prema drugima trebala bi postati Muzej hladnog rata.
hrvati masovno odlazili na bauštele, a diktator trošio silne milijarde na bunkere, tenkove. strašno.