ŠEST SADA, ŠEST POSLIJE

FOTO Nova era u obrani neba: U četvrtak u Hrvatsku slijeću Rafali, jedni od najboljih borbenih aviona u svijetu

Foto: MORH/ T. Brandt
Rafale
Foto: MORH/ T. Brandt
Rafale
Foto: MORH/ T. Brandt
Rafale
Foto: MORH/ T. Brandt
Rafale
Foto: MORH/ T. Brandt
Rafale
Foto: MORH/ T. Brandt
Rafale
Foto: MORH/ T. Brandt
Rafale
Foto: HRZ
Rafale
Foto: HRZ
Rafale
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Obilazak infrastrukture za uvođenje u operativu borbenih zrakoplova Rafale u vojarni "Pukovnik Marko Živković"
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Obilazak infrastrukture za uvođenje u operativu borbenih zrakoplova Rafale u vojarni "Pukovnik Marko Živković"
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Obilazak infrastrukture za uvođenje u operativu borbenih zrakoplova Rafale u vojarni "Pukovnik Marko Živković"
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Obilazak infrastrukture za uvođenje u operativu borbenih zrakoplova Rafale u vojarni "Pukovnik Marko Živković"
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Obilazak infrastrukture za uvođenje u operativu borbenih zrakoplova Rafale u vojarni "Pukovnik Marko Živković"
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Obilazak infrastrukture za uvođenje u operativu borbenih zrakoplova Rafale u vojarni "Pukovnik Marko Živković"
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Obilazak infrastrukture za uvođenje u operativu borbenih zrakoplova Rafale u vojarni "Pukovnik Marko Živković"
Foto: POOL/REUTERS
Commemorations of the 105th anniversary of WWI Armistice in Paris
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Mjesto izgradnje velikih hangara za prihvat novih zrakoplova
23.04.2024.
u 11:02
Avioni će biti smješteni u vojarni "Pukovnik Marko Živković" na Plesu, gdje je izrađen kompleks vrijedan nešto manje od 37 milijuna eura upravo za tu svrhu. Ukupna površina projekta je 20.000 metara kvadratnih.
Pogledaj originalni članak

Prvih šest borbenih aviona Rafale F3-R u Hrvatsku bi trebalo sletjeti 25. travnja, a iz Francuske do baze Pleso u Zagrebu dovest će ih hrvatski piloti koji se obučavaju u Francuskoj. Hrvatska i Francuska potpisale su, da podsjetimo, krajem 2021. ugovor o nabavi ukupno 12 rabljenih zrakoplova tipa Dassault Rafale F3-R.

"Sve je spremno za dolazak prvih šest Rafala u Hrvatsku! Povijesnim preletom od Bordeauxa do Zagreba, u trajanju od sat i 40 minuta, piloti pobjedničke Hrvatske vojske koji su prošli obuku u Francuskoj, u četvrtak će u Hrvatsku dovesti moćne lovce i nove zaštitnike našeg zračnog prostora. Modernizacija borbene letačke flote najveće je ulaganje Vlade RH i MORH-a u Hrvatsku vojsku i sigurnost naše Domovine", piše na Twitteru ministar obrane Ivan Anušić.

Avioni će biti smješteni u vojarni "Pukovnik Marko Živković" na Plesu, gdje je izrađen kompleks vrijedan nešto manje od 37 milijuna eura upravo za tu svrhu. Ukupna površina projekta je 20.000 metara kvadratnih, a osim hangara za smještanje aviona, grade se i hangari za održavanje zrakoplova, za održavanje motora, skladišta za pričuvne dijelove te zgrade u kojoj će biti simulator letenja i dio za boravak eskadrile.

Avion Rafale, francuskog proizvođača Dassault Aviation, je dvomotorni svenamjenski borbeni avion 4.5+ generacije opremljen naprednim napadno-navigacijskim sustavima, elektronskim radarom novije generacije RBE2 uz visoku integraciju senzora i sustava samozaštite, kao i mogućnošću korištenja širokog spektra naoružanja zrak-zrak i zrak-površina, što ga čini jednim od najboljih borbenih aviona današnjice.

VEZANI ČLANCI:

SIGURNOST HRVATSKOG NEBA

Stižu moćni Rafali! Zanimljiv detalj sugerira da s njima dolaze i Meteor rakete dometa 200 km

Kada pogasi moćni radar dometa 200 km te uključi optičke senzore i tajnoviti softver koji posjeduje SPECTRA, Rafale vidi i može gađati ciljeve u zraku na udaljenosti od 100 km, a da je istodobno protivniku nevidljiv. Nema sumnji da će se dolaskom već prvih šest Rafalea višestruko uvećati borbena moć HV-a. Ujedno Rafale znatno podiže i ono Hrvatskoj najvrednije, a to je moć odvraćanja

Operativno-tehničko održavanje aviona Rafale i komponenti provodi se kroz model održavanju prema stanju aviona (On Condition Maintenance), pojašnjava MORH. Radi se o modelu održavanja aviona, motora i komponenti prema fleksibilnoj dinamici povremenih pregleda s progresivnim pristupom i minimalnim potrebama za ljudstvom i opremom.

Dužina polijetanja aviona Rafale zavisi od poletne težine odnosno konfiguracije aviona i kreće se oko 600 metara, a dužina slijetanja oko 450 metara u konfiguraciji bez podvjesnog tereta. Najveća poletna masa od 24.500 kg omogućuje mu da uz širok spektar naoružanja zrak-zrak i zrak-površina u kombinaciji s dodatnim vanjskim spremnicima za gorivo učinkovito provodi širok spektar borbenih zadaća u taktičkom radijusu od 1800 km. Najveći dolet s vanjskim spremnicima za gorivo iznosi 3700 km.

FOTO Snijeg zabijelio autocestu do Rijeke, na snazi upozorenje: Moglo bi pasti više od 10 cm

Foto: HAK
snijeg na autocesti
Foto: HAK
snijeg na autocesti
Foto: HAK
snijeg na autocesti
Foto: HAK
snijeg na autocesti
Foto: HAK
snijeg na autocesti
Foto: HAK
snijeg na autocesti
Foto: HAK
snijeg na autocesti
Foto: HAK
snijeg na autocesti

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar Modri Stipek
Modri Stipek
05:13 24.04.2024.

Kolko su stari ovi avjoni?

Avatar mos_mislit
mos_mislit
11:36 23.04.2024.

Dobro nam došli.🇭🇷💪 Da nam Bog da da ih nikad nepotrebno u ratu. Pilotima želiš sreću i uspjeh u najljepšem "poslu" u Hrvatskoj!!! i za mirno jednog dana odu u mirovinu.🍀🙏

A2
a201
10:15 23.04.2024.

Neka ih bog cuva 🌸🥂 i daj boze da ih nikada ne upotrijebimo za ratne svrhe !