na pola puta između istarske i riječke strane

VIDEO Pogledajte impresivne snimke probijanja druge cijevi tunela Učka

Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
Foto: Nel Pavletic/PIXSELL
Svečano obilježavanje proboja druge cijevi tunela Učka
18.09.2023.
u 14:26
Premijer Andrej Plenković rekao je da se tako Istra s četiri prometna traka povezuje s mrežama hrvatskih autocesta i to u istoj godini kada se to radi i s Baranjom. To je nazvao modernim suverenizmom.
Pogledaj originalni članak

Druga cijev tunela Učka probijena je u ponedjeljak, a svečano obilježavanje proboja te cijevi dužine 5,63 kilometara održano je usred tunela, točno na pola puta između istarske i riječke strane. Riječ je o trenutačno najvećoj infrastrukturnoj cestovnoj investiciji u Hrvatskoj vrijednoj 200 milijuna eura, a cijeli projekt trebao bi biti gotov do početka iduće turističke sezone.

Ustvrdivši kako je istarski ipsilon s tunelom Učka zasigurno jedan od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, gdje tijekom ljetne sezone prolazi 30 posto turističkog prometa u državi, premijer Andrej Plenković rekao je da se Istra s četiri prometna traka povezuje s mrežama hrvatskih autocesta i to u istoj godini kada se to radi i s Baranjom. To je nazvao modernim suverenizmom.

VEZANI ČLANCI:

"Odluka Vlade o davanju suglasnosti HAC-u za zaduženje i davanje jamstva za izgradnju autocesta od Križišća do Žute Lokve odnosno od Doli do Dubrovnika ostala je u sjeni mjera protiv inflacije, ali Vlada tu odluku nije htjela odgađati", rekao je Plenković. 

U neposrednom razdoblju koje je ispred nas, naveo je, zaokružuje se mreža hrvatskih autocesta, a kada se tome pridodaju brze ceste poput one od Križevaca prema Koprivnici ili one prema Bjelovaru i Virovitici i druge, onda možemo reći da je Hrvatska mrežom autocesta i brzih cesta integrirala sve hrvatske županije.

Dodao je kako je to dobro za razvoj, turizam, investicije i brojne gospodarske aktivnosti u svim dijelovima Hrvatske. 

"Danas smo svi istinski ponosni i na radnike i na izvođače, ali i ukupnu dobit koju će ovaj projekt donijeti kako Istarskoj tako i Primorsko-goranskoj županiji", rekao je Plenković.

Spomenuo je i osnaženi međunarodni položaj Hrvatske te ojačan kreditni rejting za koji je najavio kako će uskoro biti u kategoriji A.

Jandroković: Projekt nacionalnog karaktera

Predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković naglasio je kako je riječ o projektu nacionalnog karaktera i da on nadilazi političke interese.

"Ovo je znak da Hrvatska tehnološki može pratiti i provodi projekte koji se mogu mjeriti s onima koji su najkvalitetniji u Europi i u svijetu", rekao je Jandroković. 

VEZANI ČLANCI:

Potpredsjednik Vlade Oleg Butković rekao je kako se ukupno ulaže 570 milijuna eura na potezu od Pazina do Matulja na izgradnji punog profila autoceste.

"Puni profil bit će u prometu 2026. godine, a u cijelom projektu jako je važno to što Bina Istra zapošljava hrvatske tvrtke na izvođenju radova", poručio je Butković.

Predsjednik Uprave Bina Istre Dario Sičlić naveo je kako je duljina nove tunelske cijevi 5630 metara, a osim nje izgrađena su i 24 poprečna tunelska priključka koja povezuju dvije cijevi, 12 pješačkih i 12 vozačkih. Ukupno je na probijanju cijevi potrošeno 1000 tona tekućeg eksploziva, a iskopano je 1,3 milijuna tona kamenog materijala.

Najavio je kako će, osim u izgradnju preostala dva traka do Matulja, krenuti udvostručenje vijadukata preko Limskog kanala i rijeke Mirne u Istri, čime će Istarski ipsilon biti potpuno završen s četiri prometna traka na svim dionicama.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

PR
prajdali100
15:01 18.09.2023.

Izvanredno ! Do početka iduće turističke sezone sve će biti završeno i pušteno u pogon.Oduševljen sam.

Avatar Idler
Idler
15:08 18.09.2023.

Canetovi obožavatelji čkomiju ? Plenki ga šiša po svem u odnosu na njegvi mandat kaj zapraf uopće ni teško !

SE
senijor121
15:54 18.09.2023.

Sa HDZ-om na čelu sa Plenkovićem stvorili smo čuda za dugotrajno nabrajanje, sa leftardiranima na čelu sa slučajnim najgorim premijerom svijeta kao i sa račanom samo destrukciju, propast, rušenje države.