Predstavnici Ministarstva, mora, prometa i infrastrukture obišli su radove na obnovi pružne dionice Kutina – Deanovec zajedno s predstavnicima HŽ Infrastrukture i jedinica lokalne samouprave. Riječ je o obnovi 36 i pol kilometara duge dionice koja se nalazi na međunarodnoj pruzi Dugo Selo – Novska. Obnova je vrijedna 19,6 milijuna eura (+ PDV), a sufinancira se iz Državnog proračuna, odnosno zajma Europske investicijske banke s kojom je sporazum potpisala Vlada Republike Hrvatske. Planirano je trajanje radova devet mjeseci. Kako je rečeno, brzina vlakova će nakon obnove na ovoj dionici iznositi 80 km/h uz mjestimična ograničenja. Izvođač je tvrtka Swietelsky d.o.o.
"Nakon što je željeznica godinama zbog nedostatka sredstava bila po strani, došlo vrijeme za velika ulaganja u nju. Novac je osiguran i bit će ga. Ovdje smo, jednostavno, primijetili da je pruga došla u takvu poziciju da je njezina brzina pala na razinu koja nije održiva za međunarodni koridor i moramo ju rekonstruirati. Naime, poslije ovoga slijedi poseban veliki projekt rekonstrukcije i izgradnje drugoga kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Novska i to je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u RH.“ - rekao je prigodom obilaska državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek.
U sklopu projekta zamijenit će se, među ostalim, pragovi i tračnice, ugradit će se nova signalizacija uz prugu te sintetička podloga na 18 željezničko-cestovnih prijelaza te prolazni kolosijeci u kolodvorima Novoselec, Ludina, Popovača, Moslavačka Gračenica i Kutina.
„Paralelno s ovom obnovom u završnoj smo fazi izrade natječajne dokumentacije za projekt Dugo Selo – Novska vrijedan 670 milijuna eura, sufinanciran iz EU-ovih fondova. Krajem ove godine objavljujemo natječaj za izvođenje radova koje planiramo ugovoriti krajem sljedeće godine. Dok će se graditi drugi kolosijek, postojećim će ići promet i zato je potrebno njegovu kvalitetu podići na višu razinu. U sklopu tog velikog projekta denivelirat ćemo većinu željezničko-cestovnih prijelaza ili ugraditi najmoderniju opremu na postojećima.“ - dodao je predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić
POVEZANI ČLANCI:
"...brzina vlakova će nakon obnove na ovoj dionici iznositi 80 km/h uz mjestimična ograničenja." Je l' ovo neka greška? AKo nije, nisu trebali ni obnavljati. Ili kako treba ili ništa.